صنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

کشور به واردات ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز نیاز دارد

میزان مصرف گوشت در کشور نیز در حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تن است، بنابراین در حدود تا ۱۳۰هزار تن نیاز وارداتی برای کشور وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور از نیاز ۱۰۰هزار تنی کشور به واردات گوشت قرمز خبر داد.

علیرضا رفیعی پور در خصوص میزان تولید گوشت قرمز کشور با بیان اینکه تولید کشور ما در حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تن است، به خبرنگار گروه کشاورزی ایانا گفت: میزان تولید کشور و کشتار تحت نظارت در این حدود است و گوشتی که در مناطق روستایی و عشایری کشته می‌شود در این محاسبه  لحاظ نشده.

همچنین بخوانید

او با تاکید بر اینکه میزان مصرف گوشت در کشور نیز در حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تن است، افزود: بنابراین در حدود تا ۱۳۰هزار تن نیاز وارداتی برای کشور وجود دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: برخی افراد عنوان کرده‌اند که به دلیل صادرات و قاچاق گوشت مجبور به واردات هستیم، این مساله درست نیست و قطعا در صورت قاچاق محصولات، مقدار زیادی نمی‌تواند از کشور خارج شود.

او با تاکید بر اینکه هیچگونه مجوزی برای صادرات دام طی ۲سال گذشته صادر نشده است، افزود: امیدواریم در آینده با توسعه دامپروری و به‌گزینی دام (چندقلوزایی و …) به گونه‌ای پیش برویم که صادرکننده گوشت قرمز باشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: همان طور که صادرکننده شیر، عسل، تخم مرغ و گوشت مرغ هستیم می‌توانیم صادرکننده گوشت قرمز نیز باشیم، اما در حال حاضر وارد کننده این محصول در حدود  ۱۰۰تا۱۳۰هزار تن هستیم .

رفیعی پور در خصوص میزان استفاده از ظرفیت دامپروری‌ها نیز گفت: در حال حاضر نیز می‌توانیم از ۱۰۰درصد ظرفیت هایمان استفاده کنیم البته به شرطی که عواملی به جز عوامل پرورش مانند خشکسالی و مشکلات تامین علوفه، پرورش دام را تهدید نکند.

منبع
ایانا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا