بین الملل

روس‌نفت از ایران خارج می‌شود

بزرگترین شرکت تولید نفت روسیه، روس‌نفت، تصمیم‌گرفته است از ایران خارج شده و پروژه‌های مشترک احتمالی توسعه میادین نفت و گاز، به ارزش ۳۰ میلیارد دلار را رها کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اویل‌پرایس، روزنامه تجاری روسیه، ودوموستی به نقل از ۳ منبع آگاه از مدیریت ارشد روس‌نفت خبر داد که بزرگترین شرکت تولید نفت روسیه، روس‌نفت، تصمیم‌گرفته است از ایران خارج شده و پروژه‌های مشترک احتمالی توسعه میادین نفت و گاز، به ارزش ۳۰ میلیارد دلار را رها کند.

در نوامبر سال گذشته، روس‌نفت و شرکت ملی نفت ایران، نقشه راهی را برای همکاری‌های استراتژیک امضا کردند که به گفت مدیر اجرایی روس‌نفت، ایگور ساچین، شامل ۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مشترک بود. در آن زمان رسانه‌های روسیه اعلام کردند که دو کشور به زودی چندین قرارداد ساخت‌وساز را آغاز می‌کنند که در صورت تکمیل باعث به افزایش تولید ۵۵ میلیون تن در سال نفت، که معادل ۱.۱ میلیون بشکه در روز است، خواهند شد.

حالا به گفته منابع ودوموستی، به علت تحریم‌های آمیکا بر علیه بخش نفت و گاز ایران، روس‌نفت در مورد مشارکت خود در ایران تجدیدنظر کرده است و تمرکز خود را بر روی افزایش تولید در روسیه قرار می‌دهد.

طبق گفته یک تحلیل‌گر که با ودوموستی گفتگو کرده است، اقدام روس‌نفت اقدامی معقولانه به حساب می‌آید چراکه ریسک انجام این پروژه‌ها از سود آن بیشتر است و تهران هم شرایط جذابی برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی ارائه نکرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا