خودروصنعت، معدن، تجارت

هنوز خودروساز نشده‌ایم!

معاون وزیر صنعت از هدفگذاری تولید ۱.۵ میلیون خودرو در سال ۹۶ خبر داد و با اشاره به تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه در سال ۹۵ گفت: ایران هنوز خودروساز نبوده؛ بلکه تنها یک تولیدکننده است.

منصور معظمی، گفت: هیچ صنعتی در کشور مثل صنعت خودرو نتوانسته از فرصت‌های برجام استفاده کند. یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایدرو، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های برجام بوده است؛ این در حالی است که خودرو، صنعتی است که با همه اقشار مختلف مردم سروکار دارد. امروز مردم از ۱۰ میلیون خودرو استفاده می‌کنند؛ یعنی به طور متوسط هر خانوار، دارای یک خودرو است. خودرو امروز یک وسیله لوکس و تشریفاتی نیست، ‌بلکه به عنوان یک نیاز اساسی و ضروری در زندگی مردم مطرح شده است، بنابراین از جایگاه ویژه‌ای در زندگی مردم برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از مهر، معاون وزیر صنعت افزود: صنعت خودروسازی در ایران سابقه‌ای ۵۰ ساله دارد؛ اما با وجود این سابقه طولانی، متاسفانه ما خودروساز نیستیم و تنها تولیدکننده خودرو هستیم و ‌خودروساز بنگاهی است که بتواند خودرو طراحی کند و محصولاتی را که طراحی آن توسط خود بنگاه انجام شده است، به بازارهای جهانی روانه کند. بر این اساس و متاسفانه صنعت خودروسازی ایران در این شرایط قرار ندارد و خودروساز نیست؛ بلکه تنها تولیدکننده است.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا