بانکبانک و بیمه

نرخ سود بالای بانکی تیر خلاص به تولید

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: پرداخت سود بالا به سپرده های بانکی نشانه مریض بودن اقتصاد و در نهایت تیر خلاص به تولید است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  بهرام شکوری در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: افراد وقتی با سپرده گذاری بدون ریسک در سیستم بانکی می توانند درآمدزایی خوبی از این محل داشته باشند بدون شک به سمت تولید و کار آفرینی در جامعه نخواهند رفت.

وی همچنین اظهارداشت: این مهم دلائل متعددی دارد که رقابت نادرست بانک ها به خصوص موسسات غیر رسمی در پرداخت سود بیشتر به سپرده ها از جمله این موارد بوده است.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: متاسفانه این موسسات سود بالایی به سپرده ها پرداخت تا بتوانند منابع مالی بیشتری را جذب کنند.

وی افزود: بانک ها منابع مربوط به سپرده های مردم را به سمت فعالیت های غیر تولیدی هدایت به امید اینکه بتوانند با تورمی که در جامعه وجود دارد سود و منفعت بیشتری به دست آورند.

شکوری بیان داشت: نتیجه این حرکت بانک ها و موسسات مالی منجر به افزایش بی رویه حجم نقدینگی ، رکود در فعالیت کسب و کارها و بسیاری موارد دیگر در جامعه شد.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: برای مثال از زمان تاسیس بانک مرکزی ایران در سال ۱۳۳۹ تا ابتدای دولت نهم مجموع حجم نقدینگی در جامعه ۹۲ هزار میلیارد تومان بوده که متاسفانه این عدددر دولت یازدهم ۶۳۹ هزار میلیارد تومان و پایان تیرماه سال جاری به یک هزار و ۶۰۲ هزار میلیارد تومان یعنی هشت درصد بیشتر از تولید ناخالص داخلی کشور رسید.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: سرمایه گذاری با پرداخت سود بالا به سپرده‌های مردم توجیه اقتصادی خود را در جامعه از دست می‌دهد.

وی در ادامه افزود: وقتی حال و روز سرمایه گذاری در کشور مناسب نباشد بدون شک تولید و اشتغال نیز با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا