انرژیبورس اوراق

عرضه بلوک ۶۷.۵۶ درصدی پتروشیمی غدیر توسط تاپیکو

شرکت خدمات مدیریت صبا تأمین به وکالت از طرف شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز وپتروشیمی تأمین (تاپیکو)، بلوک ۶۷.۵۶ درصدی سهام شرکت پتروشیمی غدیر را برای فروش عرضه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی تاپیکو، بلوک ۶۷.۵۶ درصدی سهام شرکت پتروشیمی غدیر شامل ۸۷۸ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۶۱۴ سهم، روز سه شنبه ۲۵ دی در بازار اول فرابورس روانه میز فروش می‌شود.

بر اساس این گزارش، قیمت پایه هر سهم ۱۹.۴۷۸ ریال و قیمت پایه کل بیش از ۱.۷ هزار میلیارد تومان تعیین شده که از طریق کارگزاری صبا تامین عرضه خواهد شد. سپرده حضور در رقابت نیز ۱.۷ هزار میلیارد تومان و شرایط پرداخت ثمن معامله بصورت نقد یا نقد و اقساط (۳۰ درصد نقد مابقی شش فقره چک با اقساط مساوی و فواصل زمانی ۶ ماهه) است.

بر اساس مفاد ماده ۵۸ اساسنامه هلدینگ سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) سود حاصل از فروش سهـام شرکتهای در اختیار تاپیکو، باید به حساب انـدوخته سـرمایه‌ای این شرکت منتقل شود و حـداکثر ۲۰ درصـد از مبلغ فوق بین صاحبـان سـهام قابل تقسیم می‌باشد.

براساس اعلام تاپیکو به اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور، در صورت تحقق این واگذاری، مراتب و آثار مالی مربوطه بنحو مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شرکت پتروشیمی غدیر دومین شرکت تازه وارد بازار سرمایه در سال جاری بشمار می رود که با عرضه ۱۰ درصدی، هر سهم آن در ۱۳ تیر ماه، ۱۷۰ تومان کشف قیمت شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا