بانکبانک و بیمه

چرخه تجاری کشور متوقف نمی شود

مدیر امور بین الملل بانک توسعه صادرات ایران گفت: حضور شرکت های کوچک و متوسط در سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی و نیز استقبال نزدیک به ۶۰ کشور خارجی از این نمایشگاه نشان می دهد جریان تجارت با استفاده از زور متوقف نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دکتر حمیدرضا معبودی در گفتگو با اگزیم نیوز در خصوص مناسبات اقتصادی کشور در شرایط تحریم گفت: غالب نیازهای ایران، نیازهای غیر تحریمی است که از طریق واردات و صادرات تامین می شوند؛ و تنها بخش کوچکی از نیازهای کشور در بند تحریم هاست.

وی اظهار داشت: همواره ثابت شده که تجار راه خود را برای تعامل و مبادله با دنیا پیدا می کنند؛ گرچه بانکهای رسمی ممکن است به دلیل فشارهای تحریم در حمایت ها محدودیت داشته باشند اما این ظرفیت در شرکت های کوچک و متوسط وجود دارد که از مجاری غیررسمی و راهکارهای خاص خود روند مبادلات تجاری را ادامه دهند.

همچنین بخوانید

دکتر معبودی یادآور شد: حضور شرکت های کوچک و متوسط در سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی و نیز استقبال نزدیک به شصت کشور خارجی نشان می دهد جریان تجارت با استفاده از زور متوقف نمی شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا SMEهای داخل کشور، ماهیتا توان و ظرفیت تقبل مسئولیت تداوم مبادلات اقتصادی را دارند، بیان داشت: لزوما هر شرکتی از روز اول فعالیت توان و ظرفیت کافی برای رشد و گسترش مناسبات بین المللی را ندارد اما امروز ما شاهد این واقعیت هستیم که نیاز باعث شده که شرکت ها تحرک بیشتری برای یافتن مسیرهای جدید ارتباطی از خود نشان بدهند؛ تاسیس دفتر و نمایندگی در خارج از کشور برای تسهیل نقل و انتقالات و سایرملزومات شرکت ها یکی از این تحولات است.

معبودی با حضور در سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران پاسخگوی سوالات فعالین اقتصادی و صادرکنندگان حاضر در این نمایشگاه بود؛ وی اذعان داشت: این نمایشگاه نشان می دهد علی رغم هزینه هایی که تحریم ها بر دوش تجارت بین الملل ایران تحمیل شده، حوزه تجارت و صادرات فعالیت خود را ادامه می دهد.

مدیر امور بین الملل بانک توسعه صادرات ایران گفت: طی این نمایشگاه بازدیدکنندگان و فعالان اقتصادی صادرات محور، پرسش های خود از جزییات و روند فرایندها و شبکه ارتباطی بانکی با کشورهایی چون عراق، پاکستان، ترکیه،آفریقا و حوزه CIS را با کارشناسان حوزه بین الملل بانک توسعه صادرات در میان گذاشتند؛ تلاش کردیم در این فرصت ویژه شبکه ارتباطی بانک را در فضای بین المللی و نیز شبکه صرافی را به آنها معرفی کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد در تداوم برگزاری نمایشگاههای تخصصی بین المللی، شاهد رشد تولید صادرات محور و صادرات کشور باشیم.

معبودی از علاقه مندان به اطلاعات بیشتر و دریافت تکمیلی دعوت کرد برای تعامل بیشتر به شعب بانک توسعه صادرات ایران مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا