امور زیربناییصنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

افت قیمت مرغ در بازار با توزیع مرغ منجمد

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران از عرضه مرغ منجمد با هدف جبران بخشی از تقاضا و به تبع کاهش قیمت مرغ در سطح بازار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا سالمی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: قیمت مرغ طی دو هفته اخیر متاثر از بروز مشکل در حمل نهاده های دامی و رشد نرخ گوشت قرمز روند صعودی به خود گرفته است.

وی همچنین اظهارداشت: وقفه ۴۵ تا ۶۰ روزه ارسال محموله های نهاده های دامی از بندر به سراسر کشور به دلیل اعتصاب کامیون دار نگرانی جدی برای مرغداران بابت جوجه ریزی ایجاد کرد.

همچنین بخوانید

این مقام مسئول گفت: شرکت پشتیبانی امور دام هرچند در این مقطع ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن نهاده های دامی را از محل ذخایر استراتژیک خود در بین مرغداران توزیع کرد ولی در برابر حجم عظیم مصرف این نهاده ها در سطح کشور رقم قابل توجه و موثری نبود.

سالمی در ادامه دلیل دیگر رشد قیمت مرغ را افزایش نرخ در گوشت قرمز عنوان کرد و افزود: فشار کالای مزبور منجر به سیر صعودی قیمت گوشت مرغ در بازار شد.

سالمی بیان داشت: عرضه مرغ منجمد جهت کاهش قیمت گوشت مرغ از دیروز در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی در ادامه از توزیع ۶۰ تا ۸۰ تن مرغ منجمد طی روز جاری در میدان بهمن تهران خبرداد و یادآورشد: علاوه بر این عرضه مرغ منجمد به قیمت هشت هزار و ۹۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار و همچنین فروشگاه های زنجیره ای از چند روز گذشته آغاز تا بخشی از تقاضا در جامعه جبران شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا