بورسبورس اوراق

ارزش معاملات صعودی شد

امروز در تالار شیشه ای :

در معاملات امروز بورس تهران، با وجود افت شاخص کل، ارزش معاملات سهام با رشد ۱۴درصدی نسبت به روز قبل همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز در تالار شیشه ای، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات با کاهش هزار و ۹۵۸ واحدی به رقم ۱۶۱ هزار و ۷۰۷ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با کاهش ۳۱۸ واحدی به عدد ۲۷ هزار و ۳۳۳ واحد رسید. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش ۱۵ واحدی در رقم یک هزار و ۸۲۶ واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی گروه مپنا با ۵۷ واحد، پتروشیمی خارک با ۲۸ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۷ واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

همچنین بخوانید

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مپنا با ۱۰۵ واحد، پتروشیمی خارک با ۳۱ واحد و سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با ۱۴ واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

در همین راستا، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۴۰۴ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۵۵۷ میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۲۱ هزار و ۹۲۴ نوبت داد و ستد بود.

امروز در بازار دوم بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، ۲۷ میلیون سهم تجارت الکترونیک پارسیان به ارزش کمتر از ۷ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه بود. در سرمایه‌گذاری غدیر نیز امروز ۲۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

امروز همچنین ۲۰ میلیون از واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق با درآمد ثابت کمند به ارزش ۲ میلیارد تومان از سوی مدیریت صندوق به کدهای درون گروهی جابه جا شد و در قند نیشابور نیز کمتر از ۳.۵ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۱.۵ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد. در نهایت امروز یک میلیون سهم همراه اول به ارزش ۲ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

تغییر مالکیت روزانه بورس تهران میز با برتری حقوقی ها پایان یافت. در همین زمینه خالص تغییرمالکیت روزانه بازار سهام به ۴۵ میلیارد تومان رسید و حقوقی ها بیشترین خرید را در نمادهای بانکی داشتند. در آن سمت، خودرویی ها برترین گروه معاملاتی حقیقی ها بودند و این گروه عمده خرید روزانه خود را در میان نمادهای این صنعت داشتند.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا