بانکبانک و بیمه

تاثیر آرامش ارزی در بازار مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس از ضرورت تک نرخی کردن ارز برای ساماندهی وضعیت بازار مسکن و سایر بازارهای موازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.ir)،کمال الدین شهریاری با اشاره به در نظر گرفتن نرخ ۵٧٠٠ تومان برای دلار در بودجه ٩٨ کل کشور و تاثیر این نرخ بر بازارهای موازی از جمله مسکن، به ایبِناِ گفت: اگر دولت به بحث تک نرخی کردن ارز توجه داشته باشد، می توانیم به ثبات نرخ ها و در نتیجه ساماندهی بازار امیدوار باشیم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نرخ مسکن با در نظر گرفتن مولفه هایی همچون مصالح که در ارتباط نزدیک با ارز است تعیین می شود، افزود: اگر نرخ ارز همچنان نوسان داشته باشد و دولت نیز با چند نرخی کردن به این نابسامانی دامن بزند، به طور حتم بازار مسکن نیز درگیر تلاطم خواهد بود.
وی با بیان اینکه دولت باید تمام نیازهای ارزی را با نرخ اعلامی برطرف کند، تصریح کرد: نرخ ارز شناور مدیریت شده نیز می تواند تا حدودی به ساماندهی وضعیت بازار کمک کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اگر برای برخی کالاها و خدمات یک نرخ و برای برخی دیگر نرخ دیگری برای ارز اعلام شود به طور حتم بازار مسکن تابع نرخ دوم و بازار آزاد خواهد بود زیرا هیچ گاه مصالح ساختمانی مشمول ارز ارزان نبوده است.
شهریاری با بیان اینکه دولت باید برای تولید و ساخت مصالح ساختمانی نرخ ارز را تعدیل کند، گفت: در غیر اینصورت نرخ مسکن به سمت کاهش میل نخواهد کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا