بورسبورس اوراقصوت

شاخص کل بورس همچنان منفی است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز یک هزار و ۹۵۸ واحد منفی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی طحانی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با اعلام اینکه شاخص کل بازار سرمایه طی روز جاری در عدد ۱۵۹ هزار و ۷۴۹ واحدی قرار گرفت، افزود: حجم معاملات در بازار امروز نیز ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی اظهارداشت: در بازارهای جهانی نفت برنت با نرخ ۶۰ دلار و فلزات مس و روی نیز به ترتیب با قیمت شش هزار و ۱۳۰ دلار و دوهزار و ۵۵۸ دلار در حال معامله هستند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بازار سرمایه طی روز جاری مربوط به نمادهای فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران و تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس نیز مربوط به نمادهای هلدینگ نفت و گاز تامین اجتماعی (تاپیکو) و خودروسازی سایپا بوده است.

وی ضمن اشاره به حجم ۹۰۰ میلیارد تومانی معاملات در بازار سرمایه افزود: بطورکلی با وجود این مسئله به وضوح می توان گفت از بازار سرمایه حمایت حقوقی شده است.

طحانی با بیان اینکه شاخص نقطه تکنیکالی ۱۶۱ هزار واحد را شکست و در عدد ۱۵۹ هزار و ۷۴۹ واحدی قرار گرفت، اظهارداشت: نرخ برابری دلار به ریال نیز امروز به کمتر از ۱۰ هزار تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: کاهش قیمت دلار سبب شده سرمایه گذاران تصور کنند که بازار سرمایه هم می تواند از افت قیمت ارز تاثیر منفی بپذیرد در حالی که چنین تصوری نادرست است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به رادیو اقتصاد یادآورشد: حوزه فروش شرکت های حاضر در بورس کالا و حوزه صادرات با رکود روبروست که این عامل می تواند تاثیر منفی بر سود شرکت ها از خود بر جای بگذارد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا