بانکبانک و بیمه

افزایش وام مسکن بعید است/ مشارکت بانک مسکن در اجرای طرح بازآفرینی شهری

رحیمی انارکی مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه افزایش تسهیلات مسکن بعید به نظر می رسد، گفت: در شرایط کنونی در صورت افزایش سقف تسهیلات مسکن صندوق یکم، بانک با کسری منابع مواجه می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برنامه ریزی بانک مسکن برای ارائه وام به متقاضیان، گفت: بانک مسکن همواره در حال رصد شرایط بازار مسکن است، حال ما متناسب با توان بازپرداخت اقساط گروه ها، پیشنهادات را برای افزایش سقف تسهیلات به بانک مرکزی ارائه می کنیم.

برنامه ریزی بانک مسکن برای کمک به متقضایان از مسیرهای دیگر

وی گفت: در شرایط کنونی به دلیل اتفاقات چند ماه گذشته در حوزه اقتصادی کشور و کاهش توان و قدرت اقتصادی جامعه و گروه هدف، شاید در این مقطع نتوانیم اقدام خاصی در حوزه افزایش تسهیلات مسکن صورت دهیم، اما دنبال راه کارهایی هستیم تا بتوانیم از مسیرهای دیگر به متقضایان کمک کنیم.

همچنین بخوانید
ورود بانک مسکن به بحث سرمایه گذاری در حوزه بازآفرینی شهری

رحیمی انارکی تصریح کرد: از طرف دیگر بانک مسکن برنامه ها و اقدامات دیگری را نیز برای خانه دار کردن متقاضیان در دستور کار دارد، به طوری که ما به دنبال آن هستیم که در حوزه بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های فرسوده مشارکت داشته باشیم، البته تفاهم نامه همکاری در این بخش در حال نهایی شدن است.

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با اجرای طرح بازآفرینی شهری/ استفاده از ظرفیت بازآفرینی برای خانه دار کردن متقضایان صندوق یکم

پیش بینی شده با اجرای طرح بازآفرینی شهری در سال نخست اجرا تا ۱۰۰ هزار واحد بافت فرسوده، نوسازی شود، حال اگر این مسیر و برنامه محقق شود، می توان از این ظرفیت برای خانه دار کردن متقضایان صندوق یکم استفاده کرد
وی گفت: پیش بینی شده با اجرای طرح بازآفرینی شهری در سال نخست اجرا تا ۱۰۰ هزار واحد بافت فرسوده، نوسازی شود، حال اگر این مسیر و برنامه محقق شود، می توان از این ظرفیت برای خانه دار کردن متقضایان صندوق یکم استفاده کرد.

افزایش سقف تسهیلات مسکن صندوق یکم با کسری منابع مواجه می شود/ افزایش وام مسکن بعید است

مدیر عامل بانک مسکن ادامه داد: در شرایط کنونی در صورت افزایش سقف تسهیلات مسکن صندوق یکم، بانک برای تأمین منابع با کسری مواجه می شود، حال برای تحقق آن، باید بودجه کسری منابع تأمین شود، بنابراین در صورت تخصیص اعتبارات و منابع می توانیم سقف وام را افزایش دهیم، اما شرایط به گونه ای است که افزایش تسهیلات بعید به نظر می رسد، البته در سایر صندوق ها مانند حساب جوانان اقدامات مثبتی صورت گرفته و سقف تسهیلات این حساب به ۲۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است./

 

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا