بانکبورسبورس اوراق

شفاف سازی وتجارت از نتیجه یک دعوی

 

بانک تجارت در خصوص فسخ معامله تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ‏و استراداد سهام واگذارشده شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس توضیحاتی را ارائه داد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بانک تجارت با انتشار اطلاعیه ای در خصوص صدور رأی هیأت داوری سازمان بورس و اوارق بهادار مبنی بر فسخ معامله مورخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ و استراداد سهام واگذار شده شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس شفاف سازی کرد.

بانک تجارت اعلام کرده است به موجب دادنامه شماره ۹۷۱۱۰۰۰۱۵۰ افزون بر اعلام تحقق فسخ قرارداد فروش سهام شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس از تاریخ اظهارنامه اعلام فسخ از سوی بانک (۹ دی ۱۳۹۶) حکم بر محکومیت تضامنی خواندگان (شرکتهای فروآلیاژ گنو، پیمان امیر، توسعه معادن جنوب، نوین آلیاژ سمنان و معادن بافق) داده شده است.

براساس این اطلاعیه، همچنین حکم به استرداد ۸ میلیارد و ۴۲۹ میلیون و ۸۱ هزار و ۴۲۹ تعداد سهم مورد معامله و پرداخت مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بابت خسارت عدم ایفای تعهدات قراردادی و پرداخت سایر هزینه ها از جمله خسارات دادرسی و … صادر شده است.

“وتجارت” متوقف شد

در جریان معاملات امروز، به استناد ماده ۱۶ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران و با توجه به ابهامات موجود در اطلاعات با اهمیت منتشر شده توسط ناشر، نماد معاملاتی حداکثر به مدت ۲ روز کاری متوقف می‌شود.

براساس این اطلاعیه، بانک تجارت موظف به رفع ابهامات موجود در اطلاعات با اهمیت منتشر شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا