امور زیربناییتعاون و اشتغال

اشتغال جدا از اقتصاد روستایی نیست

یک کارشناس ارشد در حوزه توسعه پایدار، اقتصاد، کارآفرینی و اشتغال پایدار گفت: اشتغال چیزی جدا از اقتصاد روستایی نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حسن عزیزی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی در اقتصاد روستایی برای دستیابی به اشتغال پایدار و ایجاد کسب و کارهای خاص روستایی به منابع تولید از قبیل سرمایه، منابع طبیعی، انسانی، تکنولوژی، دانش فنی و مهارت های لازم در جوامع محلی نیاز است.

وی همچنین اظهارداشت: تسهیلات بانکی برای تولید لازم است اما کافی نیست و به تنهایی نمی تواند پاسخگوی فعالان حوزه اقتصاد روستایی باشد.

همچنین بخوانید

این کارشناس ارشد در حوزه توسعه پایدار، اقتصاد، کارآفرینی و اشتغال پایدار ضمن تاکید بر اینکه باید بازتعریفی از اقتصاد روستایی در کشور انجام شود، گفت: متاسفانه وقتی اسم اقتصاد روستایی به میان می آید توجه همه به سمت اقتصاد کشاورزی آنهم از نوع معیشتی معطوف می شود.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه امروز در سه حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات روستائیان فعال هستند برای مثال در حال حاضر توربین های بادی، تجهیزات کشاورزی و بسیاری از موارد دیگر در مناطق روستایی کشور ساخته می شود.

عزیزی تصریح کرد: مسئولان باید نگاه های خود را نسبت به اقتصاد روستایی تغییر دهند و با یک رویکرد و تفکر جدیدی برنامه هاو زیر ساخت های بهتری برای مناطق روستایی فراهم کنند.

وی در ادامه جدا از این مباحث بر لزوم توانمندسازی، آموزش و مهارت آموزی در جوامع روستایی، استفاده از سمن ها و بخش خصوصی در اقتصاد روستایی، بازآفرینی نظام های قدیمی حاکم بر روستاها با رویکرد جدید اقتصاد روستایی، بهبود فضای کسب و کار و غیره در کشور تاکید کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا