بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

بیش از ۵۰ درصد از پرداخت‌های برون مرزی از طریق SWIFT gpi انجام می‌شود

به گفته سوئیفت، از سیستم پرداخت سوئیفت جی‌پی‌آی برای بیش از نیمی از ترافیک‌های برون مرزی سوئیفت استفاده شده است.

۱۸ دسامبر، سوئیفت اعلام کرد که ۵۵ درصد از ترافیک برون مرزی سوئیفت از طریق سوئیفت جی‌پی‌آی انجام شده است و در این ترافیک صدها میلیارد پرداخت روزانه از طریق صدها موسسه مالی و ۶۰ بانک بزرگ در سراسر مشارکت داشته‌اند.

همچنین بخوانید

لوک مورانت مدیر ارشد بازاریابی سوئیفت می‌گوید: «از طریق جی‌پی‌آی، سوئیفت و جامعه آن توانستند هسته correspondent banking را مدیریت کنند، که درواقع بزرگترین نوآوری سوئیفت در این چهل سال بوده است.»

مورانت در ادامه صحبت‌هایش به این موضوع هم اشاره کرد که سرعت تطبیق و استفاده از جی‌پی‌آی، از زمان راه‎‌اندازی‌اش در اوایل سال ۲۰۱۷، بسیار قابل توجه است. با گذشت کمتر از دو سال از زمان راه‌اندازی‌اش، جی‌پی‌آی به سرعت به یک استاندارد برای انجام پرداخت‌های برون‌مرزی تبدیل شد.

به گفته مورانت، این فناوری به سرعت طراحی و پیاده‌سازی شد و به همان سرعت هم توسعه پیدا کرد و صنعت مالی و بانکی با شور و اشتیاق بسیاری نسبت به آن واکنش نشان دادند و همین اتفاق امکان پذیرش جهانی آن تا پایان سال ۲۰۲۰ را برای سوئیفت میسر ساخته است.

سوئیفت جی‌پی‌آی با افزایش سرعت، شفافیت و ردیابی پرداخت‌ها توانسته تجربه مشتری را در انجام پرداخت‌های بین‌المللی بهبود بخشد. به گفته سوئیفت، بیش از ۵۰ درصد پرداخت‌های سوئیفت جی‌پی‌آی تنها در عرض ۳۰ دقیقه و تقریبا صد درصد پرداخت‌ها طی ۲۴ ساعت انجام می‌شود.

مزیتی که جی‌پی‌آی برای بانک‌ها فراهم می‌کند که الزامات سرمایه‌ای برای انجام پرداخت‌های بین‌المللی را از میان برمی‌دارد و برای مشتریان نهایی بانک هم امکان آزادسازی نقدینگی و افزایش سرعت جابجایی کالاها را فراهم می‌کند و با حذف کردن مواردی که بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند تجربه مشتری را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

منبع: PYMTNS

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا