تجارتصنعت، معدن، تجارتصوت

امکانات بنادر جنوبی در شرایط عادی پاسخگوست

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: امکانات بنادر به خصوص در حوزه جنوبی کشور برای شرایط عادی و معمولی می تواند پاسخگو باشد اما در مواقع واردات بیش از حد و رونق صادرات با مشکل فشردگی و رسوب کالا مواجه می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حسن عباسی معروفان در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: امکانات زیر ساختی از قبیل انبارمناسب، جرثقیل، کامیون و غیره برای برخی از کالا هنوز در بنادری مانند چابهار فراهم نشده است.

وی همچنین اظهارداشت: جدا از این بنادر مزبور در بحث نرم افزاری، کارمند، رعایت قوانین و مقررات و مواردی از این دست نیز با مشکلاتی مواجه هستند.

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ناگفته نماند تکمیل تمامی زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری در بنادر جدید تاسیس زمان بر است.

همچنین بخوانید

وی افزود: برای مثال ارائه خدمات در بنادر امام خمینی (ره)، بندر عباس، شهید رجایی وغیره روان و مشتری خیلی معطل نمی شود.

عباسی معروفان اظهارداشت: متاسفانه بعضی وقت ها واردات کالا در بندر چابهار یا بنادر مشابه به خصوص در حوزه شمالی کشور بیشتر از حد معمول معطلی و اذیت دارد.

وی ادامه داد: واقعیت اینکه امکانات کشور در همین حد و اندازه است بنابراین برنامه ریزی ها باید بر اساس امکانات موجود باشد تا بتوان از ظرفیت این بنادر به نحو احسن استفاده کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا