امور زیربناییتعاون و اشتغال

شکاف ۸۰ درصدی هزینه و درآمد کارگران!

مشاور حقوقی کانون عالی انجمن های صنفی کارگران از شکاف ۷۰ تا ۸۰ درصدی بین دستمزد و سبد معیشتی جامعه زحمتکش کارگری در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علی مجیدی در برنامه «بهارستان» رادیو اقتصاد افزود: هم اکنون شاغلان کشور به خصوص جامعه کارگری با حداقل دریافتی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی به واقع یک زندگی دردآور، رنج آور و پرمشقتی را سپری می کنند.

وی همچنین اظهارداشت: جدا از این بر اساس بررسی های صورت گرفته ۹۵,۵ درصد بازنشستگان در جامعه زیر سه میلیون تومان حقوق و درآمد دارند.

مشاور حقوقی کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کفت: شکاف بین دستمزد و سبد معیشتی یک خانواده کارگری با چهار سر عائله با توجه به تورم موجود و شرایط کنونی کشور ۷۰ تا ۸۰ درصد تخمین زده می شود.

وی در ادامه افزود: مسئولان باید فکری عاجل به حال جامعه کارگری، کارمندی و بازنشستگان داشته باشند.

مجیدی بیان داشت: یک نفر کارگر یا کارمند بهترین دوران زندگی خود را صرف توسعه، آبادانی و شکوفایی مملکت می کند و به تبع انتظار اینکه در دوران بازنشستگی بدون دغدغه و طیب خاطر زندگی کند.

وی در ادامه یادآور شد: شوربختانه کارگران و کارمندان کشور پس از دوران بازنشستگی به سبب فقر مالی تازه باید به دنبال شغل های دیگر باشندکه یک وضعیت بسیار بغرنجی است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا