ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

آمریکا در تلاش برای جلوگیری از عرضه ارز دیجیتال ایرانی

به نظر می‌رسد که سناتورهای جمهوری خواه کنگره ایالات متحده آمریکا قصد دارند با ارائه یک لایحه، جلوی هرگونه تلاش ایران برای انجام معاملات مالی و تجاری از طریق ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده را بگیرند.

به گزارش آرمان اقتصادی، با توجه به گسترش روز افزون استقبال از ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده در جهان، بسیاری از کشورها با توسعه فناوری های نوینی همچون بلاک چین در تلاشند تا از این نوع جدید ارزهای دیجیتال به منظور پرداخت‌های مالی و تبادلات تجاری خود استفاده کنند.

چندی پیش بود که روسیه نیز اعلام کرد قصد دارد در امور بانکی و مالی خود به ارزهای دیجیتال رمزپایه روی بیاورد و یک ارز اختصاصی دولتی را تحت عنوان «کریپتو روبل» معرفی و عرضه کند. بعد از آن گزارش‌های دیگری منتشر شد که نشان می‌داد انجمن بلاک‌چین و صنعت ارزهای دیجیتال در روسیه قصد دارد به منظور تسهیل مبادلات مالی و تجاری به همکاری با ایران بپردازد تا ایران نیز بدین ترتیب بتواند تحریم‌های خصمانه اقتصادی دولت ایالات متحده آمریکا را دور زده و همانند ونزوئلا که ارز مجازی پترو را با پشتیبانی صنعت نفت ملی این کشور معرفی و عرضه کرد و روند فروش نفت خود را به سایر کشورهای جهان از این طریق ادامه داد، به عرضه یک ارز دیجیتال اختصاصی دولتی روی بیاورد.

همچنین بخوانید

بر اساس گزارش کوین تلگراف، حالا به نظر می‌رسد که مایک گالاکر یکی از سناتورهای جمهوری خواه مجلس کنگره در ایالات متحده آمریکا با ارائه طرحی سعی دارد که جلوی ادامه فعالیت‌های اقتصادی و معاملات تجاری و مالی ایران با سایر کشورها را بگیرد تا این کشور نتواند تحریم‌های آمریکا را دور بزند.

در حقیقت ایالات متحده امریکا از اینکه کشورهای تحت تحریم این کشور نظیر ایران بتواند با وجود تحریم های اقتصادی باز هم همچنان به مبادلات تجاری ، فروش نفت و روابط مالی با کشورهای دیگر ادامه دهد، وحشت دارد بنابراین به نظر می رسد که در تلاش است از توسعه ، راه اندازی و عرضه ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده اختصاصی توسط دولت ایران جلوگیری بعمل بیاورد و هرگونه استفاده از آن را در معاملات قانونی نیز ممنوع اعلام کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا