خودروراه و ساختمانصوت

اختصاص لاستیک به خودروهای سنگین

مشاور معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: دو میلیون حلقه لاستیک تا پایان امسال به خودروهای سنگین تجاری دارای کارت هوشمند ارائه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محسن صادقی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با اعلام این مطلب که ۵۰۰ هزار حلقه از لاستیک های مورد نظر تولید داخل است، افزود: بخشی از ثبت سفارش برای واردات یک میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک انجام و بخشی از آن به کشور وارد شده است.

وی با بیان اینکه روند ثبت سفارش برای واردات لاستیک خودروهای سنگین همچنان ادامه دارد، اظهارداشت: لاستیک های مورد نظر مستقیم به رانندگان خودروهای سنگین تجاری دارای کارت هوشمند اختصاص می یابد.

همچنین بخوانید

مشاور معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: دو میلیون حلقه لاستیک خودروهای سنگین با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از سوی وزارت راه و شهرسازی تا پایان امسال توزیع می شود.

وی با تاکید بر اینکه اصلی ترین وسیله مورد نیاز خودروهای نقلیه تجاری لاستیک است، گفت: ماهانه ۱۵۰ هزار حلقه و سالانه دو میلیون حلقه لاستیک نیاز خودروهای تجاری دارای کارت هوشمند در کشور است.

صادقی با اعلام این مطلب که کرایه حمل بار بر اساس تن – کیلومتر محاسبه می شود، افزود: امسال با افزایش نرخ ارز تورم بسیاری در کشور حاکم بوده و همین مسئله موجب افزایش زیاد قیمت لوازم یدکی خودروهای سنگین شده است.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه با وجود افزایش بسیار قیمت لوازم یدکی و لاستیک خودروهای سنگین کرایه حمل افزایش چندانی نداشته است به رادیو اقتصاد یادآور شد: تعداد وسایل نقیله حمل بار بیش از میزان بار در کشور است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا