ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ایران؛ میزبان کنگره سیستم‌های کلان مقیاس محاسباتی/آخرین مهلت ارسال مقاله

کنگره بین‌المللی "سیستم‌های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده" برای دومین بار در ایران برگزار می‌شود. 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کنگره TopHPC2019 از ۳ تا ۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ با حمایت مالی و معنوی مراکز علمی و صنعتی کشور در حوزه استراتژیک تحلیل کلان داده و زیرساخت‌های آن برگزار می‌شود.

از محورهای اصلی این کنگره می‌توان به محاسبات با کارایی بالا (HPC)، کلان داده، تحلیل داده، محاسبات ابری، اینترنت اشیاء و محاسبات کوانتومی اشاره کرد. “اسپرینگر” (Springer) به عنوان حامی رسمی این کنگره علمی مقالات پذیرفته شده را چاپ و در پایگاه‌های استنادی معتبر دنیا و ایران نمایه خواهد می‌کند. 

همچنین بخوانید

۱۰ بهمن ماه ۹۷ آخرین مهلت ارسال مقاله و ۲۰ اسفندماه امسال زمان اعلام نتایج داوری مقالات است.

در این دوره از کنگره متخصصان تراز اول دنیا ایراد سخنرانی داشته و شرکت کنندگان امکان حضور در نمایشگاه تخصصی صنایع کلیدی حوزه تحلیل کلان داده و زیرساخت‌های آن را خواهند داشت. از دیگر برنامه‌های این کنگره برگزاری کارگاه‌های تخصصی توسط افراد صاحب نام و فعال از صنایع خارج از کشور است تا شرکت کنندگان بتوانند ضمن کسب توانمندی مهارتی و شغلی در این حوزه، از تجربیات بازار بین‌الملل نیز مطلع شوند. 

سیستم‌های محاسباتی با کارایی بالا و کلان‏ داده بعنوان زیرساخت‌های کلیدی و عملیاتی در دنیا معرفی شده‌اند و در حوزه‌های مختلف علوم و مهندسی چون نفت و گاز، خودروسازی، هواشناسی و همچنین حوزه‌های بانکداری و مدیریت و سلامت به کار گرفته می‌شوند.

کنگره TopHPC با همکاری کنسرسیوم بین‏‌المللی HPCC با سابقه ۲۶ ساله در اتحادیه اروپا، برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ با حضور ۱۲ سخنران تراز اول بین‌المللی علمی و صنعتی، حمایت پنج سازمان بین‌‏المللی مرتبط همچون شورای ملی تحقیقات ایتالیا و دریافت بازخوردهای بسیار مثبت داخلی و بین‌‏المللی در ایران با محوریت دانشگاه خوارزمی و حمایت دانشگاه‌ها و شرکت‌های فعال این حوزه با موفقیت برگزار شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا