انرژی

لاریجانی: تاکید رهبری بر لزوم تنظیم بودجه متناسب با چالش‌های کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر تنظیم بودجه متناسب با چالش‌های کشور گفت: در زمینه‌ی آب نیز بخش‌های مختلف نظراتی دارند که باید تدابیر لازم برای رفع این چالش‌ها صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی لاریجانی پس از بازدید از نمایشگاه عکس زعفران تربت حیدریه در جمع خبرنگاران به تصویب بودجه ۹۷ از سوی رئیس جمهور به مجلس اشاره و اظهار کرد: این بودجه در دستور کار کمیسیون‌ها قرار خواهد گرفت تا نمایندگان پیشنهادات خود را ارائه دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که بودجه باید دو هفته پیش به مجلس ارائه می‌شد گفت: رهبر انقلاب تدابیری داشته است مبنی بر این که باید بودجه متناسب با شرایط تحریمی مورد بازبینی قرار گیرد؛ به همین دلیل جلساتی برگزار شد و آقایان بعد از بحث و بررسی به این نتیجه رسیدند که سقف بودجه را از چهار صد و سی و خرده‌ای پایین آورده و هزینه‌ها را کاهش دهند.

همچنین بخوانید

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری در برخی از موارد دیگر بخصوص در زمینه‌ی اشتغال و فضای تولید تدابیری داشته است مبنی بر این که باید بسترهای مناسب فراهم شود. نکته‌ی مهمتری که به نظر بنده هم خیلی کلیدی است را ایشان بیان کرده مبنی بر این که باید ساختار بودجه متناسب با چالش‌های کشور تنظیم شود. لذا وجود نقشه راهی برای بودجه سال‌های ۹۸ و ۹۹ ضروری است.

لاریجانی با بیان این که بررسی نقشه راه در بودجه سال‌های ۹۸ و ۹۹ آغاز شده است گفت: رئیس جمهور امروز در مجلس بعضی از مشخصات این نقشه راه همچون حل برخی از مشکلات صندوق‌های بازنشستگی را بیان کرد تا بازنشستگان عزیز بدانند این صندوق‌ها چه انضباطی دارد و چه آینده‌ای متناسب با شرایط برای آنها پیش بینی شده است.

لاریجانی با اشاره به نقدینگی موضوع در جامعه و فربه شدن دستگاه‌های مختلف اجرایی در کشور گفت: بار اصلی بودجه کشور به سمت امور اجرایی می‌رود که باید متناسب شود.

وی درباره‌ موضوع آب نیز گفت: امروز در  مجلس بخش‌های مختلف نقطه نظراتی داشتند که باید برای آن تدبیر شود. باید برای چالش‌ها تدابیر لازم صورت گیرد تا مشخص شود در چه افقی قابل حل خواهد بود. بنابراین طبق چنین موضوعاتی سازمان برنامه و بودجه عناوین پیشنهادات اولیه را اعلام کردند مرکز پژوهش‌ها هم اقداماتی داشته که قرار است ظرف چند ماه آینده مدون شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: اگر بودجه‌ی ۹۸ که تنظیم اولیه شده در مجس تصویب شود و بعد از آن اصلاح ساختار صورت بگیرد اصلاحیه لایحه بودجه مجددا در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد و در سال ۹۹ هم طبق همین چارچوب و نقشه راه کار جلو رود.

لاریجانی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش مساله‌ی تولید زعفران را یکی از نقاط مثبت کار کشاورزی در ایران بر شمرد و گفت می‌توان از این گیاه به خوبی استفاده کرد. چون تولید زعفران یکی از شاخص‌های ایران در بخش کشاورزی است. ایران قطب اصلی تولید زعفران در جهان محسوب می‌شود که باید سرمایه گذاری بیشتری در صنایع بسته بندی آن صورت گیرد اجازه ندهیم ارزش افلزوده این محصول را کشورهای دیگر ببرند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا