امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کاهش تولید، دلیل کمبود دام است/واردات فقط برای دولت آزاد شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه واردات دام زنده فقط برای شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان دستگاه تنظیم بازار کشور آزاد شده است،گفت:کاهش تولید، دلیل کمبود دام در کشور است.

همچنین بخوانید

علیرضا عزیزالهی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه واردات دام زنده آزاد نشده است، گفت:براساس شنیده ها،  برای شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان دستگاه تنظیم بازار کشور این امکان فراهم شده است و عموم چنین امکانی ندارند.  

وی با اشاره به اینکه با توجه به کمبودی که در کشور داریم باید واردات انجام شود، افزود: در کنار این مساله، ما اعتقاد داریم جلوی صادرات نیز نباید گرفته شود که متاسفانه این اتفاق افتاده است.  

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: در کنار صادرات باید مجوز بدهند که برای تنظیم بازار واردات انجام شود.  

عزیزالهی درباره دلایل افزایش قیمت گوشت گوسفندی، اظهارداشت:  دلیل این مساله قاچاق نیست، بهره برداران عشایری و روستایی کشور کاهش یافته و این باعث شده تولید در بخش عشایری و روستایی کم شود؛ اما تقاضا که قرار بود کاهش یابد کاهش نیافته و افزایش یافته است بنابراین با کمبود مواجه شده ایم.

وی گفت: در سالهای گذشته نیز ما گوشت وارد می کردیم که این واردات به صورت گوشت منجمد گوساله برزیلی بود که هم اکنون چندان مورد استقبال مصرف کنندگان قرار نمی گیرد.  

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا