خودروصنعت، معدن، تجارت

حضور کمرنگ صنعت خودرو در بودجه‌۹۸

همزمان با تقدیم لایحه بودجه ۹۸ از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی حذف درامد حاصل از واردات خودرو در بودجه سال آینده قطعی شد و با این احتساب، ممنوعیت واردات خودرو در سال آینده ادامه خواهد داشت.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از عصرخودرو ، نگاهی به لایحه بودجه سال ۹۸ نشان می دهد که بندهای کمرنگی به خودرو اختصاص یافته است به طوری که تنها ۳ بند خودرویی در لایحه بودجه ۳۶۴ صفحه ای به چشم می خورد.

•  در بند یک تبصره ۱۳ قانون بودجه آمده معادل ۵ هزار میلیارد ریال از محل منابع ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۲۷ بهمن ۱۳۸۰ و از محل منابع ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور برای خرید و تامین بالگرد و تجهیزات امداد هوایی نوسازی، بازسازی، خرید و احداث پایگاه های امداد و نجات اضطراری ، خودروهای امداد و نجات و سایر ماموریت ها در اختیار جمعیت هلال احمر قرار می گیرد.

همچنین بخوانید

•  در درآمد حاصل از واگذاری و تعویض پلاک وسائط نقلیه تعرفه شماره گذاری خودرو ۱۰۰۰۰۰۰ ریال و موتورسیکلت ۲۵۰۰۰۰ ریال تعیین شده است. بر این اساس دولت برای مالیات بر شماره گذاری خودرو بودجه ۱۴،۱۴۱،۴۱۴ میلیون ریال و برای مالیات بر نقل و انتقال خودرو بودجه ۷،۸۷۸،۷۸۸ میلیون ریال را در نظر گرفته است.

•  عوارض سالیانه انواع خودرو ۱.۵ در هزار قیمت فروش کارخانه های داخلی و ۱.۵ در هزار ارزش خودروهای وارداتی صفر تعیین شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا