بورسبورس کالا

افت ۱۶ درصدی قیمت سبد میلگرد (فخاس) / کاهش قیمت پایه آهن اسفنجی جلایی به معاملات نداد

بیشترین رقابت امروز به سبد میلگرد ۲۸ تا ۱۴ مجتمع فولاد خراسان (فخاس) به میزان ۱۵ درصد نسبت به قیمت پایه اختصاص داشت. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۱۴ آذر، ۱۶ درصد افت قیمت داشت. آهن اسفنجی نیز امروز همچنان به دلیل نداشتن متقاضی از تابلوی معاملات حذف شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز سه شنبه چهارم دی ماه، میزبان ۱۰ هزار تن آهن اسفنجی، سه هزار و ۳۰۰ تن سبد میلگرد و ۶۰۰ تن شمش روی بود. در برابر این میزان عرضه، حجم معاملات این تالار حدود ۳۷۶۰ هزار تن بود و حدود ۲۲ میلیارد تومان ارزش داشت. این معاملات طی ۲۲ قرارداد انجام شدند.

پرارزشترین معامله تالار صنعتی امروز به شمش روی ۹۹.۹۷ «گسترش صنایع روی ایرانیان» در حدود ۷.۵ میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول امروز بدون رقابت، با قیمت پایه کیلویی ۲۵ هزار و ۲۶۷ تومان در حجم ۳۰۰ تن فروخته شد.

آهن اسفنجی نیز امروز همچنان به دلیل نداشتن متقاضی از تابلوی معاملات حذف شد. این محصول امروز ۱۳۶۰تومان قیمت داشت که توسط شرکت «جهان فولاد سیرجان» در حجم ۵۰۰۰ تن عرضه شده بود. این موضوع با توجه به کاهش ۱۵ درصدی قیمت آهن اسفنجی نشان از بی‌ثمر بودن این تصمیم برای رونق معاملات آن دارد.

همچنین بخوانید

گفتنی است، بیشترین رقابت امروز به سبد میلگرد ۲۸ تا ۱۴ مجتمع فولاد خراسان (فخاس) به میزان ۱۵ درصد نسبت به قیمت پایه اختصاص داشت. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۱۴ آذر، ۱۶ درصد افت قیمت داشت.

همچنین، سبد میلگرد مخلوط «تولیدی فولاد سپید فراب کویر» نیز با ۱۲.۴ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۲۰ آذر، حدود ۹ درصد کاهش قیمت داشت. این محصول کم ارزشترین کالای این تالار به میزان حدود ۴ میلیارد تومان بود.

طی معاملات امروز تالار صنعتی، شمش روی ۹۹.۹۸ «صنایع خالص سازان روی زنجان» هم امروز به قیمت پایه کیلویی ۲۵ هزار و ۲۶۷ تومان در ۱۶۰ تن فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۱۴ آذر، حدود ۱.۵ درصد کاهش قیمت داشت.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا