صنعت، معدن، تجارت

میزان افزایش اعتبارات وزارت صمت چقدر است؟‌

بر اساس لایحه بودجه ۹۸، بودجه سال آینده وزارت صنعت، معدن و تجارت ، با افزایش بیش از ۱.۶ برابری در مقایسه با پارسال به ۲۲ هزار و ۸۵۵ میلیارد و ۹۸۱ میلیون ریال (۲۲،۸۵۵،۹۸۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال) رسید.

 به گزارش آرمان اقتصادی، در لایحه بودجه سال ۹۸ ؛بودجه وزارت صنعت شامل هشت هزار و ۶۱۴ میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریال (۸،۶۱۴،۳۸۱،۰۰۰،۰۰۰) اعتبارات هزینه ای و ۱۴ هزار و ۲۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال (۱۴،۲۴۱،۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰) اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای است. 

در بودجه سال آینده، دولت بودجه این وزارتخانه را ۱۲ هزار و ۵۵ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال (۱۲،۰۵۵،۳۶۲،۰۰۰،۰۰۰) در نظر گرفته است. 

همچنین بخوانید

بودجه ۹۸

بودجه سازمان توسعه تجارت نیز هشت هزار و ۴۰۳ میلیارد و ۴۵۳ میلیون ریال، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ۳۲۶ میلیارد ریال، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ۲۱۰ میلیارد ریال و شرکت مادر تخصصی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یک هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال تعیین شده است.
در لایحه بودجه سال آینده، برای سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ۳۱۹ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال، صندوق ضمانت صادرات ۵۹ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال، اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی ایران ۴۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ۹۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، همچنین ۶۷ میلیارد و ۹۰۰ ریال برای تامین سرمایه صندوق های بخش صنعت و معدن و ۱۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای ارتقاء و بهبود بهره وری، تثبیت و افزایش سهم صادراتی و بازاریابی های داخلی و خارجی فرش دستباف در نظر گرفته شده است.

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا