بانکبانک و بیمه

جزئیات منابع و مصارف بانک‌ها در بودجه سال ۹۸ منتشر شد

 

مجموع کل درآمدهای بانک‌ها در سال آینده از سوی دولت، ۱۰۶ هزار و ۶۶۰ میلیارد و ۹۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در لایحه بودجه سال آینده که متن کامل آن امروز منتشر شد، خلاصه کل منابع و مصارف بانک‌ها (ترازنامه) در سال آینده را تشریح کرده است.

بر اساس این گزارش، مجموع کل درآمدهای بانک‌ها در سال آینده از سوی دولت ۱۰۶ هزار و ۶۶۰ میلیارد و ۹۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که ۱۰۵ هزار و ۶۵۷ میلیارد و ۳۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آن مربوط به بخش درآمدها و مابقی آن مربوط به بخش سایر دریافت‌هاست.

در این بخش از لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، از مجموع بیش از ۱۰۶ هزار میلیارد تومان هزینه بانک‌ها، ۱۰۲ هزار و ۶۷۵ میلیارد و ۳۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آن مربوط به ردیف هزینه‌ها، ۷۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن مربوط به مالیات و ۱۴۹۱ میلیارد آن مربوط به ۵۰ درصد سود ویژه است.

همچنین ۹ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان از کل مصارف بانک‌ها، مربوط به سود سهام، ۱۴ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان آن مربوط به سایر حساب‌های تخصیص سود، ۲۵۸۳ میلیارد و ۴۳۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان آن مربوط به هزینه‌های سرمایه‌ای و ۳۸۱۲ میلیارد آن مربوط به افزایش دارایی‌های جاری است که از مجموع این هزینه‌ها ۸۹۶ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان مربوط به ذخیره استهلاک منظور در هزینه‌های جاری کسر می‌شود.

 

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا