امور زیربناییصوتكشاورزی و دامپروری

واردات ۵۰ هزار راس دام زنده به کشور

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده کشور گفت: نخستین محموله دام زنده به تعداد ۵۰ هزار راس طی این هفته جهت کشتار به کشور وارد می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، منصور پوریان در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این محموله از رومانی وارد خواهد شد و بدون شک تاثیر مثبتی بر بازار گوشت قرمز کشور برجا خواهد گذاشت.

وی همچنین اظهارداشت: گوشت دام های سبک این کشور از نظر کیفیت بسیار بالاست.

همچنین بخوانید

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده کشور گفت: تمامی واردات گوشت و دام زنده از سوی بخش خصوصی منتها با سیاست گذاری و برنامه ریزی بخش دولتی به خصوص شرکت پشتیبانی امور دام انجام می شود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا واردات دام زنده در شرایط فعلی برقیمت گوشت قرمز تاثیرگذار خواهد بود، افزود: تاکنون گوشت زیادی از قبیل گرم، منجمد گوسفندی و گوساله وارد شده است.

پوریان تصریح کرد: روزانه ۱۵۰ تن فقط گوشت گرم به کشور وارد می شود اما متاسفانه قیمت این کالا با توجه به تامین و عرضه مناسب همچنان در بازار بالاست.

وی به رادیو اقتصاد گفت: برای رفع این مشکل باید در بخش عرضه نهایی یعنی خرده فروشی اصلاحات اساسی انجام شود چرا که گیر اصلی گرانی گوشت مربوط به این بخش است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده کشور در ادامه افزود: متاسفانه به دلیل نامناسب بودن شبکه عرضه نهایی و جولان دلالان در سطح بازار هم اکنون گوشت به دست همه نمی رسد بنابراین باید کاری کرد که این کالا به دست همه برسد تا بتواند در بحث قیمت تاثیر گذار باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا