بورسبورس کالا

پلی اتیلن سبک خطی (شکبیر) صدرنشین شد/ استقبال از محصولات پتروشیمی تندگویان

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی به «پلی اتیلن سبک خطی ۰۲۰۹» پتروشیمی امیرکبیر به میزان حدودی ۲۹ میلیارد تومان اختصاص داشت؛ همچنین، امروز «پلی اتیلن ترفتالات بطری» در سه گرید (۸۲۱، ۷۸۱ و ۸۲۵) پتروشیمی تندگویان نسبت به هفته گذشته با قیمت بالاتری معامله شدند. این اتفاق به دلیل اورهال ۲۰ روز آینده این پتروشیمی رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز شاهد عرضه۴۳  هزار و ۵۷۳ تن انواع مواد پلیمری، ۲۰ هزار تن گوگرد و ۱۵ هزار تن وکیوم باتوم بود. معاملات این تالار حدود ۳۰۱.۵ میلیارد تومان ارزش داشت که در حجم حدود ۴۲ هزار تن در  ۷۰۷ قرارداد منعقد شد. گفتنی است، کل بازار امروز بورس کالا، حدود ۳۷۶ میلیارد تومان ارزش داشت که بیشترین ارزش ان مربوط به این تالار بود.

گفتنی است، اغلب معاملات تالار پتروشیمی امروز در محدوده هفته پیش رقم خورد. در این میان، پرارزشترین معاملات تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی به «پلی اتیلن سبک خطی ۰۲۰۹» پتروشیمی امیرکبیر (شکبیر) به میزان حدودی ۲۹ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با شش درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی هشت هزار و ۸۲۶ تومان در حجم ۳۳۰۰ تن به طور نقدی معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۲۷ آذر، حدود یک درصد افت قیمت داشت.

شایان ذکر است، امروز کالای «پلی اتیلن ترفتالات بطری» پتروشیمی تندگویان نیز در سه گرید (۸۲۱، ۷۸۱ و ۸۲۵) نسبت به هفته گذشته با قیمت بالاتری معامله شدند. کارشناسان، این اتفاق را به سبب اورهال ۲۰ روز آینده این پتروشیمی می دانند.

به طور مثال، این محصول در گرید ۸۲۱ با ۱۰.۱۷ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۱۲۰۰۳ تومان معامله شد که نسبت به معامله قبلی خود در یکم دی، ۲.۶ درصد افزایش قیمت داشت.

همچنین، این محصول در گرید ۷۸۱ هم با حدود ۱۲ درصد افزایش قیمت کیلویی ۱۱ هزار و ۶۵۹ تومان فروخته شد. این محصول نسبت به قیمت معامله قبل (۲۷ آذر) حدود، ۶.۱ درصد افزایش قیمت داشت.

همچنین، امروز معاملات «وکیوم باتوم» نیز به قیمت پایه کیلویی ۲۰۴۴ تومان مانند (روز گذشته) معامله شد. در این میان وکیوم باتوم «پالایش نفت اصفهان» ارزشی حدود ۱۰.۶ میلیارد تومان ارزش داشت که در حجم ۵۲۰۰ تن به طور نقدی انجام شد.

کم ارزشترین محصول امروز تالار پتروشیمی نیز به «گوگرد گرانوله» پالایش نفت شازند اراک به میزان حدود ۴۱.۵ میلیون تومان بود. این محصول به قیمت پایه کیلویی ۱۰۳۸ تومان بدون رقابت و در حجم ۴۰ تن فروخته شد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا