انرژیصوت

کاهش درآمدهای نفتی در سال آینده

یک کارشناس حوزه نفت گفت: طبق پیش بینی ها درآمدهای نفتی ایران در سال آینده کاهش خواهد یافت به طوری که در خوشبیانه ترین حالت میزان صادرات طلای سیاه به بیشتر از یک و نیم میلیون بشکه در روز نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سید حمید حسینی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با بیان اینکه طبق آمار منتشر شده طی هشت ماهه امسال درآمد های نفتی افزایش یافته است، افزود: دولت و مجلس شورای اسلامی سال گذشته در برنامه بودجه ۹۷ قیمت هر بشکه نفت بر مبنای نرخ ارز را ۵۴ دلار پیش بینی کرده بودند.

وی با اعلام این مطلب که میزان صادرات نفت ایران طی هفت ماهه امسال افزایش یافته است، اظهارداشت: کشورهایی که از اعمال تحریم ها در ۱۳ آبان ماه امسال علیه ایران نگران بودند نفت بیشتری را خریداری کردند.

همچنین بخوانید

این کارشناس حوزه نفت ادامه داد: افزایش قیمت ارز از سه هزار و ۸۰۰ تومان به چهار هزار و ۲۰۰ تومان در سال جاری نیز عامل دیگریست که سبب افزایش درآمدهای نفتی ایرن شده است.

وی همچنین درباره پیشنهاد خود به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق این پیشنهاد قیمت ارز و نفت در بودجه نباید تعیین شود چرا که وضعیت کنونی ابهام دارد و قیمت نفت طی سال آینده غیر قابل پیش بینی است.

حسینی افزود: برای درآمدهای نفتی در سال آینده باید حداقل قیمت در نظر گرفته تا بودجه متعادل شود همچنین بقیه اختیارات را باید به بانک مرکزی و وزارت نفت سپرد تا با توجه به نرخ ارز و میزان صادرات و قیمت نفت مکلف به تحقق درآمدهای نفتی باشند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا