بورسفرابورس

آیفکس با سبزپوشی به استقبال هفته دوم دی‌ماه رفت

پرونده معاملات هفته نخست دی‌ماه با سبزپوشی شاخص کل فرابورس ایران در پی رشد ۱۶ واحدی و قرارگیری این نماگر در عدد ۱۸۳۶ واحدی بسته شد و آیفکس با سبزپوشی به استقبال مبادلات هفته آتی رفت.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از فرابورس ایران، امروز چهارشنبه پنجم دی‌ماه، نمادهای «زاگرس» و «هرمز» روی هم رفته ۱۱ واحد از آیفکس حمایت کردند و سبزپوشی این نماگر را رقم زدند این در حالی است که نمادهای «دماوند» و «ذوب» با اهرم منفی ۶ واحدی مانع از رشد بیشتر شاخص کل شدند.

نگاهی به توقف و بازگشایی نمادهای فرابورسی نشان می‌دهد که امروز نماد معاملاتی «فسدید» متعلق به شرکت لوله و تجهیزات سدید به دلیل عدم اظهار نظر حسابرس نسبت به صورت‌های مالی شش‌ماهه حسابرسی شده منتهی به پایان شهریور ۹۷ متوقف شده است.

علاوه بر این شاهد توقف نماد معاملاتی شرکت سیمان لار سبزوار به دلیل ابهام در اطلاعات ۱۲ ماهه حسابرسی‌شده این شرکت بودیم.

نمادهای «وثخوز» و «واحیا» متعلق به شرکت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه خوزستان و صنایع و معادن احیا سپاهان نیز به دلیل برگزاری مجمع عمومی صاحبان سهام در یکشنبه آتی، امروز متوقف شدند.

اما در سمت مقابل نمادهای «ثغرب» و «وشمال» امروز بازگشایی شدند. نماد ثغرب پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و نماد وشمال پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم صاحبان سهام و ارائه توضیحات تکمیلی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی شش‌ماهه منتهی به شهریورماه ۹۷، امروز آماده انجام معامله شدند.

مبادلات پنجم دی‌ماه فرابورس از دریچه آمار

معامله‌گران بازارهای مختلف فرابورس طی روز جاری به دادوستد ۹۲۱ میلیون ورقه به ارزش افزون بر دو هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال اقدام کردند که این حجم از مبادلات در بیش از ۱۰۰ هزار نوبت دادوستدی جابه‌جا شد.

در این میان بازار اول میزبان نقل‌وانتقال ۸۴ میلیون سهم به ارزش ۳۳۶ میلیارد ریال بود و در بازار دوم نیز ۳۲۳ میلیون سهم به ارزش ۸۹۸ میلیارد ریال دست به دست شد.

از سوی دیگر معاملات سهام در بازار پایه به دادوستد ۴۹۶ میلیون سهم در بیش از ۴۴ دفعه مبادلاتی منتهی شد که ارزش افزون بر ۹۵۴ میلیارد ریالی را به ثبت رساند.

بازار ابزارهای نوین مالی نیز شاهد تغییر مالکیت ۱۶ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریال بود که در این میان بیش از ۸۲ هزار ورقه به ارزش نزدیک به ۴۵ میلیارد ریال به اوراق تسهیلات مسکن مربوط می‌شد.

امتیاز تسهیلات مسکن آذرماه جاری با بیشترین استقبال از سوی متقاضیان روبه‌رو شد و اوراق تسه منتشرشده در بهمن‌ماه سال ۹۶ نیز با بیشترین قیمت در میان تسه‌ها یعنی ۵۵۶ هزار ریال مبادله شد.

 

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا