بانک و بیمهطلا و ارز

عرضه ۳.۶ میلیارد دلار ارز در ۱۰ ماه

صرافی پارسیان که عاملیت عرضه ارز بانک مرکزی را هم بر عهده دارد در یک سال منتهی به دی ماه سال گذشته ۱۲هزار و ۹۳۳میلیارد تومان ارز فروخته است که با نرخ میانگین هر دلار ۳۶۳۴تومان، معادل ۳.۶میلیارد دلار ارز و سکه در بازار عرضه کرده و بانک مرکزی از طریق این صرافی و عرضه ۳۶۴۷میلیون دلار ارز و سکه، تعادل در بازار ارز را پیگیری کرده تا از نوسانات ارزی جلوگیری کند.

 با در نظر گرفتن ۳۰۰روز کاری در بازار ارز می‌توان نتیجه گرفت که روزانه بیش از ۱۲میلیون دلار از طریق این صرافی و به صورت ارزهای مختلف عرضه کرده که سهم دلار به تنهایی روزانه ۲.۹میلیون دلار بوده است. بیشترین ارز به فروش رفته درهم امارات بوده که معادل ۶.۸ میلیارد درهم بوده است. پس از آن دلار با بیش از ۸۵۷ میلیون ، پوند با ۳۶۷میلیون و یورو با ۳۹۸میلیون در رتبه‌های دوم تا چهارم بوده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تعادل ، یوآن چین با ۱۷۸۹میلیون، وون کره جنوبی با ۱۹۶میلیارد و لیر ترکیه با ۱۴.۶میلیون لیر در رتبه‌های بعدی عرضه ارز در این صرافی عامل بانک مرکزی بوده است. براساس صورت‌های مالی یک سال منتهی به پایان دی ماه سال ۹۵ صرافی پارسیان، فروش این صرافی از ۸ هزار و ۸۹۲ میلیارد تومان در سال مالی قبل به ۱۳هزار و ۲۵۵میلیارد و ۶۹۷ میلیون تومان رسیده است. از مجموع این درآمد، سهم فروش ارز ۱۲هزار و ۹۳۳میلیارد تومان و سکه ۳۲۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

درهم، دلار، یورو، وون کره جنوبی، یوآن چین و روپیه هند بیشترین سهم را از کل فروش این صرافی داشته است. میانگین فروش یک دلار آمریکا ۳۶۳۴.۶تومان، یورو ۳۹۴۶.۷تومان، درهم ۹۸۸.۲تومان و یوآن چین ۵۱۵ بوده است. در صورت‌های مالی صرافی پارسیان مشخص نشده چه میزان از این ارزها، ارز بانک مرکزی بوده اما سود عملیاتی قبل از کسر مالیات این صرافی ۴۹۹میلیون و ۸۹۵ هزار تومان درج شده است.

ارز

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا