امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

فعالیت ١۵هزارمرغداری در نیمه ۹۷/تولید ۲.۵میلیون تن مرغ زنده در ۹۶

براساس نتایج آمارگیری در سال ١٣٩٧ تعداد ٢٠۵٢٠ مرغداری پرورش مرغ گوشتی در سطح کشور وجود داشته است که از این تعداد، ١۵٣٢٢ واحد فعال و بقیه (۵١٩٨ واحد) غیر فعال بوده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از مرکز آمار ایران، بر اساس نتایج سرشماری از مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی در تابستان سال ١٣٩٧، تعداد ٢٠۵٢٠ مرغداری پرورش مرغ گوشتی در سطح کشور وجود داشته است که از این تعداد، ١۵٣٢٢ واحد فعال و بقیه (۵١٩٨ واحد) غیر فعال بوده است.

سرشماری از مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی در تابستان سال ١٣٩٧ توسط مرکز آمار ایران انجام شد. در این آمارگیری از وجود ٧٧۴٩ نفر روز آمارگیر، بازبین، مسئول گروه و کارشناس استفاده به عمل آمد.

براساس نتایج این آمارگیری در سال ١٣٩٧ تعداد ٢٠۵٢٠ مرغداری پرورش مرغ گوشتی در سطح کشور وجود داشته است که از این  تعداد، ١۵٣٢٢ واحد فعال و بقیه (۵١٩٨ واحد) غیر فعال بوده است.

این در حالی است که در سال ١٣٩۴، ١٨٠٩٣ مرغداری پرورش مرغ گوشتی در کشور بوده که از این تعداد ١٢۵٧٣ مرغداری فعال و مابقی (۵۵٢٠ واحد) غیرفعال بوده است.

همچنین تعداد مرغداری‌های گوشتی فعال در سال ١٣٩۶، ١۵۴۴٧ واحد است که وزن مرغ زنده پرورش‌یافته برای این تعداد مرغداری گوشتی فعال برابر ٢۵۴٠ هزار تن گزارش شده است که نسبت به آمارگیری انجام شده در سال ١٣٩٣ حدود ۴٨٧ هزار تن (٢۴ درصد) افزایش یافته است.

تعداد کارکنان شاغل در مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی در سال ١٣٩۶، ۵٨٣٣٠ نفر بوده است که از این تعداد ٣٨۵١٣ نفر شاغل با مزد و حقوق و ١٩٨١٧ نفر را شاغل بدون مزد و حقوق تشکیل می‌داده است، همچنین بین شاغلان با مزد و حقوق ٣٨٠٧٣ نفرکارکن مرد و ۴۴٠ نفر کارکن زن و از مجموعه شاغلان بدون مزد و حقوق ١٩٢٠۵ نفرکارکن مرد و ۶١٢ نفرکارکن زن بوده است.

براساس نتایج حاصل از این طرح آمارگیری، تعداد کارکنان شاغل در مرغداری ها در سال ١٣٩۶ نسبت به سال ١٣٩۴، ٩٣٠٨ نفر ( ١٩ درصد) افزایش  یافته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا