اقتصاد کلان

آیا سود سهام عدالت به جیب مشمولین می‌رسد؟

با وجود راه اندازی سهام عدالت و ارائه صورتحساب به مشمولین، مردم هنوز هم در نحوه دریافت سود و زمان خرید و فروش آن دارای ابهامات فراوانی هستند.

به گزارش خبرنگار آرمان اقتصادی، سهام عدالت طرحی که حدود ۱۱ سال از اجرای آن سپری می‌شود که در زمان ۱۰ ساله ارزش سهام مشمولین سهام عدالت به۵۳۲ هزار تومان رسیده که افراد برای رساندن سرمایه خود به یک میلیون تومان باید مابقی مبلغ را به حساب دولت واریز و سپس سهام یک میلیون تومانی دریافت کنند.

 

 در این میان یک سال از زمان تخصیص سود سهام عدالت پیش از موعد مقرر سپری شده که سود مربوط به این مدت قرار است بعد از انتخابات به حساب مشمولین واریز شود.

 

این درحالی است که هنوز زمانی برای آزاد سازی سهام عدالت پرداخت نشده و این سهام قابل خریدو فروش به هیچ ‌فرد دیگری نیست که این موضوع نیز باعث انتظار بیشتر مردم برای دریافت سود از این سهام هستند.

 

لازم به ذکر است که موضوع افزایش سرمایه و واریز آن به حساب دولت یکی از دغدغه‌های مهم مشمولین سهام عدالت محسوب می‌شود و بسیاری از افراد حتی انتظار پرداخت مبلغ مازادی را به حساب دولت نداشتند ولی با این تفاسیر هر فرد مختار است تا برای تکمیل سرمایه خود تا یک میلیون تومان مابقی مبلغ صورتحساب خود را به حساب موجود در سامانه سهام عدالت واریز کند و با در دست داشتن صورتحساب و کد پیگیری در انتظار زمان ارائه سهام عدالت باشند که هنوز زمانی برای آن پس از ۱۱ سال مشخص نشده است.

 

همچنین مشمولین بسیاری هر روزه به سامانه سهام عدالت برای دریافت صورتحساب مراجعه می‌کنند که دراین میان تنها افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی هستند دارای ۵۰ درصد تخفیف هستند و با توجه به مبلغ ۵۳۲ هزار تومانی در صورتحساب و ۵۰ درصد تخفیف دولت به این اقشار دیگر نیازی به پرداخت مبلغ دیگری نیست و سرمایه این مشمولین تکمیل شده است و مابقی افراد باید کسری مبلغ موجود در صورتحساب را پرداخت کنند.

 

گفتنی است مشمولین توصیه می‌شود که تنها از طریق سامانه سهام عدالت برای دریافت صورتحساب مراجعه کنند که از مراجعه به سایت‌های دیگر و واریز پول به حساب‌های غیر ناشناس خودداری کنند.

 

لازم به ذکر است که سازمان خصوصی‌سازی خبر داده که هیچ برنامه‌ای برای ثبت نام سری جدید برای سهام عدالت نداریم و تا ساماندهی کامل مشمولین قبلی ثبت نام جدیدی از سوی این سازمان صورت نخواهد گرفت.

 

بر اساس این گزارش، حال باید دید با وجود اینکه بسیاری از مشمولین برای کامل کردن سرمایه خود مختارند مبلغی به حساب دولت واریز کنند آیا از تکمیل سرمایه استقبالی خواهد شد و یا افراد ترجیح می‌دهند سهام با ارزش صورتحساب را دریافت کنند.

انتهای پیام/

 

 

منبع:میزبان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا