خودروصنعت، معدن، تجارت

تحویل ۲۵هزار موتورسیکلت به مراکز اسقاط طی یک ماه آینده/ اسقاط خودرو‌های فرسوده همچنان بلاتکلیف است

رییس کارگروه اتحادیه بازیافت اسقاط خودرو‌های فرسوده، از تحویل ۲۵هزار دستگاه موتورسیکلت به مراکز اسقاط خودرو طی یک ماه آینده خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد حسین گودرزی  درباره جزییات اسقاط موتور سیکلت‌ها اظهار کرد: طبق حکم دادگاه جمع‌آوری موتور‌های فرسوده به عهده ستاد اجرایی فرمان امام است و ابتدا قرار بود موتور سیکلت‌هایی که مدتی است در پارکینگ خاک خورده‌اند و صاحبانشان پیگیرشان نیستند، به مزایده گذاشته شود که با این کار مخالفت شد چرا که بسیاری از این موتور‌ها مشکل ثبت و یا صنعتی دارند.

وی ادامه داد: بنابراین تصمیم بر این شد که تا یک ماه آینده ۲۵هزار موتورسیکلت به مراکز اسقاط تهران تحویل داده شوند و مراکز اسقاط برای آن‌ها گواهی صادر کنند و در نهایت کارخانه‌ها بتوانند با استفاده از این گواهی‌ها موتور سیکت تولید کنند.

همچنین بخوانید

گودرزی با بیان این که دولت برای جایگزینی این تعداد موتورسیکلت مشکل پرداخت وام دارد خاطرنشان کرد: با توجه به این که موتورسواران عمدتا قشر ضعیف جامعه هستند، قرار شد وام کم بهره‌ای به این افراد تعلق گیرد تا بتوانند موتور‌های فرسوده خود را تحویل مراکز اسقاط داده و موتور جدید تحویل بگیرند اما متاسفانه فعلا دولت با مشکل پرداخت وام مواجه است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط کشور درباره اسقاط خودرو‌های فرسوده نیز بیان کرد: جلساتی در این خصوص با مشاور رییس سازمان محیط زیست داشته‌ایم و خوشبختانه ایشان به شدت پیگیر این موضوع هستند اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده و طرح اسقاط خودرو‌های فرسوده همچنان بلاتکلیف است.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا