بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

معرفی خدمات توسن در زمینه مسئولیت اجتماعی در هشتمین کافه فین‌تک توسن

هشتمین رویداد کافه فین‌تک توسن با موضوع «بانکداری الکترونیک، مسئولیتی اجتماعی»، دوم دی‌ماه ۹۷ در ساختمان شرکت (توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،در این رویداد که با حضور مشتریان توسن از بانک دی، بانک شهر، بانک ایران ونزوئلا، بانک ایران‌زمین، بانک سامان، بانک اقتصاد نوین و پست‌بانک برگزار می‌شد، سعید گل‌محمدی، مهندس فروش توسن، مهم‌ترین خدماتی را که توسن در زمینه مسئولیت اجتماعی به مشتریان خود و جامعه ارائه می‌دهد، معرفی کرد.

 

همچنین بخوانید

سعید گل‌محمدی در ابتدای این جلسه، به تعریف مجمع جهانی کسب‌وکار برای توسعه پایدار، از مسئولیت اجتماعی یا CSR اشاره کرد.

تعریف این مجمع جهانی از مسئولیت اجتماعی اینگونه است: «تعهد کسب ‌وکار به رفتار اخلاقی و همکاری برای توسعه پایدار اقتصادی به‌نحوی‌که کیفیت زندگی نیروی کار و خانواده‌های آنها بهبود یافته و همچنین نیز، جامعه محلی و در نهایت کل جامعه.»

در ادامه، برخی از مهمانان برنامه، به اقدامات بانک خود در زمینه مسئولیت اجتماعی پرداختند. برخی از این اقدامات عبارت بود از حذف سررسید بانک‌ها و اختصاص هزینه آن به ساخت مدرسه، کمک به مناطق زلزله‌زده، اقدامات حمایتی از محیط زیست و … .

گل‌محمدی در ادامه گفت: «مسئولیت اجتماعی منحصر به شرکت‌های بزرگ نیست و شرکت‌های کوچک و اشخاص سرشناس هم در این زمینه فعالیت می‌کنند.»

گل‌محمدی با تاکید بر اهمیت افشای اقدامات شرکت‌ها در زمینه مسئولیت اجتماعی، گفت: «ما باید درباره اقداماتمان اطلاع‌رسانی کنیم تا هم این حس خوب به مشتریانمان منتقل شود و هم با دانستن اقدامات ما، از خدماتمان در زمینه مسئولیت اجتماعی استفاده کنند و تاثیرگذار باشند.»

حمایت از استارت‌آپ‌ها در اکوسیستم بوم، یکی از فعالیت‌های توسن در زمینه مسئولیت اجتماعی است.

در این قسمت از برنامه، همایون محبوبی، مدیر توسن بوم، به بیان فعالیت‌های توسن در حمایت از اکوسیستم استارت‌آپی کشور پرداخت.

محبوبی با بیان اینکه توسن از ۴ سال پیش در این حوزه فعالیت می‌کند، گفت: «تاکنون ۲ هکاتون برنامه‌نویسی برای تولید محصولات بانکی برگزار کرده‌ایم که از لحاظ کیفی، در سطح جهانی بوده‌اند.»

محبوبی افزود: «نگاه ما حمایت از اکوسیستم جوان استارت‌آپی بوده است. درست است که استارت‌آپ‌ها درنهایت باید به درآمد برسند، اما در ابتدای راه باید از آنها حمایت کرد تا در ادامه به اشتغال‌زایی و درآمد پایدار برسند و به جامعه سود برسانند.»

محبوبی ادامه داد: «استارت‌آپ‌ها در شروع، به یک زیرساخت و محیط مناسب برای توسعه ایده نیاز دارند. توسن این محیط را روی بستر اینترنت به‌صورت رایگان و با یک دیتای فرضی در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار می‌دهد.»

همچنین گل‌محمدی افزود: «یکی دیگر از تسهیلات ما به استارت‌آپ‌ها اینست که تا سقف مشخصی از تراکنش، برای خدماتمان از آنان کارمزد دریافت نمی‌شود.»

سرویس پرداخت جهت امور خیریه یکی دیگر از خدمات توسن در این زمینه است. شرکت توسن با بانک‌ها در خصوص ارایه سرویس‌های اینچنینی که جهت امور خیریه مانند کمک به محرومین یا زلزله‌زدگان و … مورد استفاده قرار گیرد، همکاری می‌کند.

یکی دیگر از سرویس‌ها، نسخه خودپرداز مخصوص نابینایان با نام تجاری «راوی» است که خودپردازهای یاس و ارمغان توسن به صورت رایگان به این سرویس مجهز هستند.

در ادامه، مهمانان برنامه پیشنهادهایی برای ارائه سرویس‌هایی مشابه سرویس راوی، برای سایر جامعه‌های هدف توان‌خواه مطرح کردند.

استمهال تسهیلات زلزله‌زدگان و نیازمندان، از دیگر اقدامات توسن در زمینه مسئولیت اجتماعی است. محصول استمهال به کمک بانک‌ها می‌آید تا تهسیلاتی که معوق شده‌اند را مجددا به جریان اندازند.

در صورت استفاده مشتریان بانک‌ها از این محصول برای کمک و همدلی به زلزله‌زدگان یا هموطنان آسیب‌دیده از بلایای طبیعی استفاده کنند، شرکت توسن آماده همکاری در این خصوص است.

فرایندهای امور خیریه در TSB+ هم مشمول تسهیلات توسن می‌شود.

اگر مشتریان توسن از سامانه TSB+ برای امور خیریه استفاده کنند، می‌توانند با اعلام آن فرایند و بسته به نوع و حجم پردازش آن، درصدی از هزینه خود در قبال این محصول را در قراردادهای بعدی خود با شرکت توسن جبران کنند.

ویجت‌های خیریه هم در نِت‌وِی NetWay بانک توسن رایگان هستند. توسن در محصول جدید خود  نِت‌وِی (اینترنت بانک فرآیند محور)، هزینه‌ای بابت رجیستر کردن ویجت‌های خیریه و عام‌المنفعه از مشتریان خود دریافت نمی‌کند.

همچنین لایسنس کارت سیگما برای امور خیریه‌ای مانند پرداخت کمک‌هزینه به زنان و کودکان بی‌سرپرست یا توان‌خواه رایگان است.

در ادامه برنامه، محبوبی، به معرفی سیستم تامین مالی جمعی (FameFund) توسن پرداخت. این سیستم، پلتفرمی است که در آن، مشتریان بانک می‌توانند پروژه‌های کمک مالی به استارت‌آپ‌ها، امور خیریه و … تعریف کنند و دیگران، در تامین مالی پروژه‌های موردنظرشان مشارکت کنند.

همچنین هر فرد با توجه به میزان مشارکت‌هایش در پروژه‌ها و موفقیت پروژه‌ها، امتیازی دریافت می‌کند که این موضوع، باعث تشویق افراد به مشارکت بیشتر می‌شود.

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا