صنعت، معدن، تجارت

درخواست وزیر صنعت از فعالان فرش دستباف برای ارائه برنامه عملیاتی

وزیر صنعت ،‌ معدن و تجارت با بیان اینکه برای توسعه صنعت فرش باید برنامه اجرایی و عملیاتی تدوین شود، از فعالان این صنعت خواست برای رونق فرش دستباف پیشنهادات عملیاتی خود را ارائه دهند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در نشست مشترک با اتحادیه ها و تشکلهای فرش دستباف از آنها خواست برای ارتقای جایگاه این هنر- صنعت همکاری کنند و از مرحله پشم و ابریشم تا محصول نهایی فرش برنامه بدهند.

وی با بیان اینکه برای توسعه این صنعت باید برنامه اجرایی و عملیاتی تدوین و در جلسات بعدی نیز این تصمیمات پیگیری شود افزود: بنده اعلام می کنم که اهل فن هر تصمیمی بگیرند بنده نیز از آن حمایت کنم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از شرکت کنندگان خواست که برای رونق این صنعت در مجلس پیشنهادات عملیاتی بدهند و گفت: در زمینه پیمان سپاری ارزی در این صنعت با توجه به تفاوت انجام پروسه صادرات فرش با سایر مواد و محصولات بر اصلاح این تعهد در حوزه فرش دستباف تاکید داریم.

رحمانی گفت: با وجود برخی مشکلات موجود در بخش اشتغال آفرینی و تولید ، حوزه فرش می تواند در این زمینه با بالا بردن سهم صادرات در رونق اشتغال و تولید بسیار موفق عمل کند.

در ادامه این نشست صالحی نیا مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی با تشریح اهداف و برنامه های مرتبط با حوزه فرش دستباف، توسعه بازارهای هدف صادراتی، حمایت قانونی از استادکاران ، برگزاری دوره های آموزشی، تدارک زمین برای برگزاری نمایشگاههای دایمی در استانها ، ساماندهی کارخانجات مرتبط و بروز کردن آنها را از جمله اقدامات و اهداف این بخش برشمرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا