امور زیربناییراه و ساختمانصوت

افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: بهمن ماه امسال به شرط تامین همه خدمات مورد نیاز ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی هدایت در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی موضوعات کلی پیش رو در پردیس به ویژه در حوزه مسکن مهر بررسی شد.

وی اظهارداشت: تاکنون از ۸۲ هزار واحد مسکن مهر در پردیس ۲۹ هزار واحد تحویل متقاضیان شده که برخی از خانوارها در این منازل ساکن و همچنین در برخی از واحدها نیز تاسیسات در حال نصب است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اعلام این مطلب که فاز سه مسکن مهر پردیس هشت هزار واحد دارد که خانوارها در تمامی واحدهای این فاز ساکن هستند، ادامه داد: علاوه بر این در یک هزار واحد مسکونی فاز هشت نیز خانوارها ساکن شده اند.

وی ضمن اشاره به اینکه در فاز ۱۱ چهار هزار خانوار و در فاز پنج نیز ۱۰۰ خانوار ساکن هستند، گفت: طرح محله محوری در پردیس در حال اجراست تا با رویکرد محله محوری، مساجد، مدارس، درمانگاه، فضای سبز، سرای محله و فضای تجاری در تمامی مراکز محله ها ایجاد شود.

هدایت با تاکید بر اینکه سرعت ساخت پروژه های مسکن مهر نسبت به تامین خدمات زیربنایی بالاتر است، افزود: امسال با پیگیری های صورت گرفته از سوی وزیر راه و شهرسازی و توجه اهالی خانه ملت به اختصاص بودجه برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر سال آینده در پردیس وضعیت مطلوب تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده از ظرفیت های وزارت راه و شهرسازی در آبادانی پردیس استفاده خواهد شد، اظهارداشت: از محل فروش اراضی شرکت عمران پردیس در مسکن مهر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در نظر گرفته شده که به طور قطع محقق می شود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اعلام این خبر که بخشی از منابع هم در ردیف های بودجه لحاظ شده است، ادامه داد: بخش دیگری از منابع مورد نیاز نیز از محل فروش عرصه مسکن مهر به متقاضیان تامین خواهد شد که این مهم به طور قطع محقق خواهد شد.

وی ضمن اعلام این خبر که در لایحه بودجه امسال به مترو پردیس توجه شده که در صورت اختصاص بودجه سال آینده احداث این پروژه آغاز می شود، گفت: طبق ماده پنج تفاهم نامه ای سه جانبه که میان سازنده، وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن به امضا رسیده با سازندگانی که به تعهدات خود عمل نکنند برخورد قاطع می شود.

هدایت افزود: خوشبختانه در این راستا با هماهنگی دادستان چند پیمانکار به مراجع قضایی احضار شده اند که دو پیمانکار ساخت پروژه ها را دوباره آغاز کرده اند و حکم خلع ید دو پیمانکار نیز صادر تا سازندگان توانمند جایگزین و پروژه ها هرچه سریعتر به اتمام برسند.

وی با تاکید بر اینکه با سازندگانی که به تعهدات خود عمل نکرده و اجرای پروژه ها را متوقف کرده اند برخورد قاطعانه صورت می گیرد به رادیو اقتصاد یادآورشد: پیمانکاران جدید جایگزین این سازندگان متخلف می شوند و در صورتی که سازندگان مورد نظر خسارتی به پروژه ها وارد کرده باشند طبق تفاهمنامه در مراکز قضایی علیه آنان طرح دعوی می شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا