صنعت، معدن، تجارت

سفر هیات ایرانی به سوریه در ماه آینده میلادی/بخش خصوصی مشارکت کند

وزیر راه و شهرسازی از انجام سفری در ماه آینده میلادی به سوریه خبر داد و گفت: امیدواریم فعالان اقتصادی ایران در بازسازی سوریه فعال شوند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد اسلامی در جلسه دیدار فعالان اقتصادی با وزیر تجارت و اقتصاد سوریه در اتاق بازرگانی ایران گفت: امروز با اجرایی کردن متن توافقنامه راهبردی اقتصادی بین ایران و سوریه، زمینه برای گسترش پایدار روابط اقتصادی و تجاری فراهم شده و حضور رئیس کمیسیون مشترک ایران و سوریه بیانگر روند رو به توسعه تعاملات است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این نشست زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی در سوریه بیش از گذشته فراهم می کند و این در حالی است که پس از برگشت صلح و آرامش به سوریه، حضور فعالان اقتصادی به منظور توسعه و پایدارسازی صلح ضروری است.

وی تصریح کرد: قرار است ماه آینده میلادی سفری به سوریه انجام شود و از تمام فعالان اقتصادی کشورمان درخواست می شود تا برای حضور در این سفر و انجام مذاکرات با طرف‌های سوری اعلام آمادگی کنند.

وی گفت: امیدواریم با حل مشکلات بانکی و حمل و نقل بتوانیم زمینه توسعه فعالیت های دوجانبه را فراهم کنیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت، حضور شرکت های ایرانی در فرایند بازسازی سوریه است که سعی داریم با سرمایه گذاری های مشترک، اقدامات متفاوتی نسبت به گذشته انجام دهیم و مصمم هستیم تا بخش خصوصی اهداف اقتصادی دولت را در این زمینه عملیاتی کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا