انرژی

امضای تفاهم‌نامه میان وزارت نیرو و معاونت امور زنان و خانواده

تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت نیرو و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با هدف اصلاح الگو مصرف انرژی به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این تفاهم­‌نامه همکاری مشترک، امروز (یکشنبه) توسط معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و رضا اردکانیان، وزیر نیرو در سالن اجتماعات وزارت نیرو به امضا رسید.

تفاهم‌نامه مذکور به منظور دستیابی به اهداف سند چشم انداز در افق ١۴٠۴ قانون اصلاح الگو مصرف انرژی، تغییر سبک زندگی و اصلاح الگو مصرف در خانواده، با تکیه بر مصوبات کارگروه سبک زندگی و اصلاح الگو مصرف در خانواده با تکیه بر مصوبات کارگروه و هم‌چنین به منظور برنامه‌ریزی ساماندهی و پیشبرد اهداف در زمینه توانمندسازی زنان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جهت هم‌افزایی فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه مدیریت مصرف آب، برق و انرژی، امضا شد.

ارتقای نقش بانوان در مدیریت و پایدارسازی منابع حیاتی آب و انرژی، ارتقاء آگاهی و دانش بانوان در حوزه مدیریت منابع اب و انرژی و ترویج فرهنگ استفاده بهینه از منابع آب، برق و نهادینه‌سازی آن در میان خانواده‌ها از موضوع‌های این تفاهم نامه است.

حضور بانوان در حوزه مدیریت آب وانرژی پررنگ‌تر شود

رضا اردکانیان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، با اشاره به اهمیت نققش زنان در اصلاح الگوی مصرف اظهار کرد: توصیه من این است که دانشجویان دختر علاقمند به رشته‌های حوزه آب و برق شوند که بتواند در این دو حوزه مهم واساسی فعالیت داشته باشند.

وزیر نیرو گفت: اگر اساس کار را بر شایسته‌سالاری بگذاریم، عرصه برای حضور بانوان افزایش می‌یابد. در حوزه مدیریت آب و انرژی نیز با توجه به اهمیت نقش بانوان لازم است به حضور آن‌ها در این عرصه توجه شود. البته باید به این موضوع اشاره کرد که حضور بانوان در صحنه‌های مختلف از جمله آب و برق مستلزم تلاش خودشان است.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا