بورسبورس اوراق

حقیقی ها، لیدرهای اصلی رشد شاخص کل ماندند

در معاملات امروز بورس تهران:

بورس تهران امروز در مسیر تعادلی با رشد شاخص کل به کار خود پایان داد. در مجموع معاملات امروز بازار سهام، ارزش معاملات از مرز یک هزار میلیارد تومان عبور کرد. حقیقی ها امروز نیز، بیشترین تغییر مالکیت بازار را با خرید از نمادهای بانکی در اختیار داشتند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بازار سهام امروز روند متعادلی را پشت سر گذاشت. در همین راستا، شاخص کل با رشد محدود ۵۳۰ واحدی همراه شد. شاخص کل با رشد ثبت شده، به کانال ۱۶۱ هزار واحد وارد شد. شاخص هم وزن نیز با رشد ۱۱۰ واحدی به سطح ۲۷هزار و ۵۸۴ هزار واحد رسید.

در روند معاملات امروز بورس تهران،  ارزش معاملات با رشد ۳۸ درصدی همراه شد. به این ترتیب این مولفه امروز به رقم ۸۲۵ میلیارد تومان ارتقا یافت. با این وجود حجم معاملات نسبت به روز کاری گذشته در مسیر نزولی حرکت کرد و با دو میلیارد و ۵۴۷ میلیون سهم، ۱۵ درصد افت را به ثبت رساند.

امروز در تالار شیشه ای بار دیگر نمادهای بانکی با اقبال اکثریت بازار همراه شدند، در مقابل در نمادهای پالایشگاهی بیشتر سهامداران در نقش عرضه کننده حاضر شدند. امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک ملت با ۱۱۰ واحد و فولاد مبارکه با ۱۰۲ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۹۹ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  ملی صنایع مس ایران با ۸۲ واحد، نفت سپاهان با ۶۰ واحد و تاپیکو با ۴۷ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

در همین زمینه، خالص تغییر مالکیت بورس تهران کماکان به نفع حقیقی ها ثبت می شود. امروز این مولفه به ارزش ۵ میلیارد تومان و از جا به جایی سهام از سمت حقوقی به حقیقی انجام شد. در روند داد و ستد های روز یکشنبه، بانک ها بیشترین تقاضا را میان بازیگران خرد داشتند. در همین راستا، گروه های کانی های غیر فلزی و دارویی ها در رده های بعدی بیشترین تقاضا قرار گرفتند.

در آن سمت حقوقی ها بیشترین حمایت را از محصولات شیمیایی داشتند. گروه های بزرگ بازار در حالی بیشترین حمایت را از حقوقی ها به خود دیدند که گروه های فرآورده های نفتی و کانه های فلزی نیز در اوایل این رده بندی قرار داشتند.

ارزش  معاملات صنعت بانک امروز به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسید، تا این صنعت برترین صنعت بورسی معاملات امروز باشد. بیشترین حجم خرید در این گروه در بانک تجارت دیده شد، با این وجود رشد قیمتی بانک ملت، این شرکت را در صدر بیشترین افزایش قیمت قرار داد.

بعد از بانک ها، خودرویی ها در رده دوم قرار گرفتند. در این گروه ارزش معاملات به ۵۷۵ میلیار ریال رسید. سایپا بار دیگر امروز بیشترین تقاضا را از سوی سهامداران داشت. “خساپا” امروز شاهد حضور بیش از ۹۰ درصدی سهامداران حقیقی در سمت تقاضا بود.

امروز در بازار دوم بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد کمتر از ۳۴ میلیون سهم تاپیکو به ارزش بیش از ۶.۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. همچنین در فولاد مبارکه اصفهان ۶۸۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۳۱ میلیارد تومان کد به کد شد.

از سوی دیگر،  ۱۲ میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش بیش از ۹.۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو بود. در معدنی و صنعتی گل گهر نیز ۸ میلیون سهم به ارزش بیش از پنج میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. در سرمایه‌گذاری توسعه و صنایع فلزات اما امروز ۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد تومان توانست معاملات انتقالی را تجربه کند و ۶ میلیون سهم سبحان دارو به ارزش بیش از دو میلیارد تومان کد به کد شد.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا