امور زیربناییتعاون و اشتغالویدئو

جزئیات نحوه بسته حمایتی ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی؛واریز ۲۰۰هزارتومان از امشب + فیلم

محمدحسن زدا، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر جزئیات بسته حمایتی ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: بسته حمایتی ویژه بازنشستگان به صورت پول نقدی است که به حساب ۲میلیون و ۶۰۰هزارنفر از مستمری بگیران تامین اجتماعی که دریافتی کمتر از ۳میلیون تومان در ماه دارند،  واریز خواهد شد.

زدا در ادامه افزود: دریافت‌کنندگان این بسته حمایتی شامل سه گروه بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان می‌شوند که مبلغ ۲۰۰هزارتومان به حساب آن‌ها واریز خواهد شد

همچنین بخوانید

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با بیان این مطلب که بسته حمایتی از امشب به حساب مشمولین واریز خواهد شد، افزود: در صورتی که تا فردا (دوشنبه ۱۰ دی ۹۷) بعد از ظهر مبلغ ۲۰۰هزارتومان به حساب مشمولین این طرح واریز نشود، این افراد می‌توانند با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند و این موضوع را پیگیری کنند.

محمدحسن زدا در مورد تمدید این بسته تا پایان سال اظهار داشت: قرار است واریز این مبلغ تا پایان سال  دو مرحله دیگر نیز تمدید شود؛ در حقیقت قرار است مبلغ ۶۰۰هزارتومان به عنوان بسته حمایتی به حساب مشمولین این طرح واریز شود که مرحله اول آن از امشب و با واریز مبلغ ۲۰۰هزارتومان آغاز می‌شود و قطعا دو مرحله واریزی دیگر تا پایان سال ۹۷ صورت خواهد گرفت البته هنوز تاریخ دقیقی برای آن‌ دو مرحله تصمیم‌گیری نشده است.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی دلیل واریز مبلغ نقدی به جای تامین کالاهای اساسی را زمان بر بودن تامین این کالاها در این فرصت کم عنوان کرد و افزود: نظر اکثریت افراد پرداخت پول نقد و دادن حق انتخاب به مشمولین بود و سعی هم بر این است برساس نظر اکثریت به همین سمت پیش برویم.

محمدحسن زدا در مورد بسته حمایتی ویژه کارگران هم افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از میان ۱۳میلیون و ۸۰۰هزارنفر بیمه شده تامین اجتماعی که دریافتی کمتر از ۳میلیون تومان در ماه دارند افرادی بودند که این بسته حمایتی را به وسطه قرارگرفتن در گروه‌های دیگر مانند، ایثارگران، کمیته امداد و بهزیستی و به هرشکل دیگری دریافت کرده بودند و با آماری که قرار است برای آن‌ها بسته حمایتی در نظر گرفته شود همپوشانی دارند که پس از حذف این همپوشانی، آمار کارگران مشمول دریافتی بسته حمایتی به ۶میلیون و پانصدهزار نفر رسیده است.

 

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی افزود: بسته حمایتی برای این ۶میلیون و پانصدهزار کارگر بیمه شده که دریافتی کمتر از ۳میلیون تومان در ماه دارند در مرحله بعدی قرار خواهد گرفت که البته ابتدا باید  تامین مالی  برای این منظور صورت پذیرد و پس از تحقق تامین مالی، بر اساس سیاست‌های مقامات مافوق سازمان تامین اجتماعی این مبلغ بلافاصله واریز خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا