بانکبانک و بیمه

جذب سپرده‌های بانکی برای اجرای پروژه‌های خاص

قائم‌مقام موسسه اعتباری ملل گفت: بانک مرکزی نسبت به مشارکت‌های خاص توجه کند تا بانک‌ها و موسسات اعتباری‌ با پروژه‌های بزرگی که دارند بتوانند از این گونه مشارکت‌ها بهره ببرند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا مروجی با بیان اینکه مشارکت‌های خاص به معنای سپرده‌گذاری سپرده‌گذاران در پروژه‌های خاص است، افزود: در این روش بانک‌ها پروژه‌های بزرگ را با طرح و توجیه آن در اختیار مردم قرار می‌دهند و مردم برای مشارکت در آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

قائم مقام موسسه ملل ادامه داد: با این شیوه، بانک‌ها نقدینگی جامعه را جمع می‌کنند. وی با تاکید بر اینکه در مشارکت‌های خاص، نرخ سود سپرده براساس طرح توجیهی پرداخت می‌شود، تصریح کرد: نرخ سود سپرده به‌صورت جزئی در هر ماه به‌صورت علی‌الحساب و در پایان پروژه، سود قطعی محاسبه و پرداخت می‌شود.

مروجی با بیان اینکه ماه‌شمار شدن سپرده‌ها که با ابلاغ بانک مرکزی صورت می‌گیرد، در قیمت تمام شده پول تاثیرگذار خواهد بود، افزود: این طرح موجب کاهش گردش پول خواهد شد زیرا سپرده‌های مشتریان بلندمدت می‌شود.

وی با مفید ارزیابی کردن اقدامات اخیر بانک مرکزی تصریح کرد: اقدامات اخیر بانک مرکزی در کنترل نقدینگی و کاهش گردش پول به‌خصوص در جمع‌آوری چک‌های بانکی با ابلاغیه ممنوعیت چک‌های حامل بسیار مفید بوده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا