ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تحریم‌ها ظرفیت فضایی کشور را توسعه بخشیده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این‌که جوانان باغیرت کشور توانستند در سایه تحریم‌ها ظرفیت فضایی کشور را رشد دهند، گفت: تحریم‌ها باعث شد پروژه ساخت مشترک ماهواره منتفی شده و به تعویق بیفتد که در ادامه دانشمندان پرتلاش کشور توانستند ماهواره‌ای با دقت بسیار بالاتر بسازند.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز در بازدید از  دستاوردهای فضایی کشور در پژوهشگاه فضایی، با بیان این‌که دستاوردهای سازمان فضایی و آماده‌سازی ماهواره‌ها با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه محقق شده است، اظهار کرد: دانش فضایی از یکسال پیش با برنامه‌ریزی متولیان آن از جمله دانشگاه‌ها، مراکز فضایی کشور و اختصاص بودجه از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارتقاء پیدا کرده که اکنون سازمان فوق می‌تواند داده‌های آن را مورد استفاده قرار دهد.

وی با بیان این‌که هر قطعه حاصل مرارت جوانان در سایه تحریم‌ها بوده است، یادآور شد: تحریم‌ها مشکلات زیادی را در این مسیر ایجاد کرده، اما موجب توقف دانشمندان باغیرت کشور نشده است.

همچنین بخوانید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر ضرورت اولویت‌بندی کارها با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای، ادامه داد: توانمندی مجموعه‌ها در محدودیت‌ها آشکار می‌شود.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: سفارش تولید ماهواره‌هایی که اکنون آماده شده، در سال ۱۳۸۷ داده شد. در ابتدا بنا بود تا ماهواره‌ها با همکاری مراکز بین‌المللی و با دقت هزار متر ساخته شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که ضمن مذاکرات با کشورها پروژه ساخت مشترک به تعویق افتاد، گفت: این موضوع باعث شد جوانان ایرانی در پروژه بازنگری کرده و ماهواره را به همت خود و با دقتی چند برابر آماده‌سازی کنند.

وی ادامه داد: بعد از ساخت موفقیت‌آمیز ماهواره از کشورهای دیگر از جمله آذربایجان دعوت کردیم که از فناوری ما استفاده کرده و پروژه مشترکی داشته باشیم.

آذری جهرمی در پایان خاطر نشان کرد: جوانان در سایه تحریم که به خاطر مسائل سیاسی به وجود آمده بود، توانستند ظرفیت فضایی کشور را رشد دهند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا