بورسبورس اوراقصوت

بازار سرمایه در شرایط تعادل بسر می برد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: نگاه کلی به وضعیت بازار سرمایه طی این روزها به خصوص امروز نشان می دهد شرایط متعادلی در بازار مزبور حاکم است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی حاجی وند در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: خوشبختانه طی روز جاری وضعیت حجم، ارزش و نوبت های معاملات نیز در بازار سرمایه قابل قبول بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه نقدینگی دستکم همچنان میل به حضور در بازار سرمایه دارد، اظهارداشت: این موضوع علت های مختلفی هم می تواند داشته باشد چرا که طی چند ماه گذشته همگان شاهد افت بسیار زیاد شاخص بورس و قیمت ها در بازار بودند و در اصطلاح سهام شرکت ها به سطح جذابی برای ورود به سرمایه گذاری و خرید سهام رسیده بود که این عامل باعث شد طی چند روز گذشته شاخص بورس و قیمت ها کمی افزایش پیدا کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: جدا از این رقم خوردن اتفاقات خوب در معادلات سیاسی و منطقه ای نیز منجر به این شد که معامله گران با آرامش خاطر بیشتری به لحاظ روانی در بازار سرمایه حضور داشته باشند.

وی افزود: پایان یافتن جنگ سوریه و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و همینطور سر و سامان پیدا کردن مناقشات مرتبط با یمن اتفاقات بسیار خوبی که به قول بازاری های سیگنال های مثبتی به بازار مخابره و باعث می شود نقدینگی دستکم در این بازار بماند و از طرف دیگر حاکم بودن رکود در سایر بازارها مانند طلا، سکه، ارز، خودرو، مسکن و غیره سبب شده نقدینگی دیگر میلی برای جولان در بازار های مورد اشاره نداشته باشد.

حاجی وند در ادامه ضمن اشاره به اینکه بازار سرمایه در شرایط حاضر روزگار متعادلی را سپری می کند، اظهارامیدواری کرد: تمامی خبری هایی که به بازار می رسد خبرهای خوب ناشی از بهبود حال و احوال اقتصادی کشور و همینطور سرمایه گذاری ها در خدمت تامین مالی صنایع و بنگاه ها باشد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا