ارتباطات و فناوري اطلاعاتبانک و بیمهپرداخت الکترونیک

ایران ارز رمزنگاری‌شده تلگرام را تهدیدی علیه امنیت ملی می‌داند

تهران بار دیگر کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام را مورد هدف قرار داد و نسبت به حمایت هر یک از شهروندان ایرانی از توکن بومی این اپلیکیشن به نام «گرام»، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مقامات ایرانی هرگونه همکاری با سرویس تلگرام در راستای صدور ارز رمزنگاری‌شده‌اش را اقدام علیه امنیت ملی عنوان می‌کند.

در این خبرگزاری آمده است که جواد جاویدنیا، سرپرست جدید معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور حمایت از چنین اقدامی به‌عنوان اختلال در اقتصاد ملی یاد کرده است.

در اخبار منتشرشده در رابطه با این موضوع آمده است: «یکی از مهمترین عوامل ممنوعیت تلگرام، تهدیدهای جدی اقتصادی بود که از فعالیت‌های این اپلیکیشن ایجاد شده بود. که متاسفانه به دلیل هیاهوی موجود در فضای سیاسی کشور، به حاشیه رانده شده بود و به آن توجهی نمی‌شد.»

تلگرام از مدت‌ها قبل شروع به توسعه شبکه باز تلگرام یا همان TON کرد تا بدین وسیله امکان انجام پرداخت دیجیتال را برای مشتریان فراهم کند. تمام کاربران تلگرام یک کیف پول TON دریافت می‌کنند و توسعه‌دهندگان این پلتفرم امیدوارند که ارز گرام به بیشترین ارز رمزنگاری‌شده مورداستفاده در دنیا بدل شود.

اوایل سال ۲۰۱۸، تلگرام قصد انجام ICO برای توکن گرام داشت اما بعد از اینکه این شرکت افزایش سرمایه ۱/۷ میلیارد دلاری از سمت سرمایه‌گذاران خصوصی داشت، عرضه اولیه ارز رمزنگاری‌شده‌اش را متوقف کرد.

این اپلیکیشن محبوبیت بالایی در ایران دارد و براساس گزارشی از بی‌بی‌سی، به نظر می‌رسد که نزدیک به ۵۰ میلیون کاربر دارد. هرچند که در ماه آوریل، یعنی از اوایل سال ۹۷ شمسی، این کشور استفاده از تلگرام را برای حفظ امنیت ملی، ممنوع اعلام کرد.

نگرش ایران در رابطه با ارزهای رمزنگری‌شده، در گذر زمان تغییرات بسیاری کرده است به خصوص بعد از خروج ترامپ از توافقات هسته‌ای و اعمال تحریم‌های مجدد و محدود کردن دسترسی ایران به دلار.

البته این موضوع بدان معنا نیست که ایران کاملا درباره ارزهای غیرمتمرکز، مانند بیت‌کوین، موضع مثبتی دارد اما در حال حاضر کشور در راستای شناسایی ماینینگ به‌عنوان یک صنعت و امکان ورود تجهیزات استخراج بیت‌کوین به ایران، اقداماتی انجام داده است.

 

منبع
 راه پرداخت به نقل از  Bitcoin.com

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا