خودروصنعت، معدن، تجارت

دستاورد سایپا پس از چهار ماه تاخیر؛ تحویل ساینا و تیبا به جای پراید ۱۱۱

شاید با اعلام تحریم مجدد خودروسازان ایران توسط آمریکا، کمتر کسی فکرش را می کرد که حتی تولید پراید نیز از این تحریم های یک طرفه آسیب ببیند، اما حالا در شرایطی هستیم که خبر تحویل پراید (با پیشنهاد جایگزینی آن با تیبا و ساینا) با تاخیری چهار ماهه از سوی سایپا به شکل گسترده اعلام می شود، تا بلکه خیال مشتریان از بابت تحویل گرفتن ارزان ترین خودرو تولید داخل راحت شود. بر این اساس سایپا دعوت نامه تعهدات نقدی مردادماه خودروی پراید ۱۱۱ ویژه مشارکت در تولید را جهت تکمیل وجه به شرح جدول ذیل از تاریخ ۹۷/۱۰/۱۳ را صادر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پراید ۱۱۱ خودرویی هاچ بک است که به نوعی می توان آن را نسخه فیس لیفت شده و اصطلاح شده از پراید اصیل کره ای ژاپنی تولیدی کیا موتورز دانست. علاوه بر اینکه بدنه ی این خودرو تقویت شده تغییراتی در چراغ های جلو و عقب و تغییر فرم شیشه عقب نیز قابل مشاهده است.

در بین سایر پراید ها ، پراید ۱۱۱ بازار خرید و فروش خوبی دارد و با تمام کم و کاستی هایش باز هم بیشترین میزان خرید و فروش در بازار را دارد. اما نکته ای که در مورد این خودرو باید مورد توجه قرار بگیرد وزن کم آن است که مناسب جاده نیست و خودرویی شهری است.

همچنین بخوانید

در ماه‌ های اخیر تعداد زیادی از مردم برای خرید خودرو در شرکت‌ های ایران خودرو و سایپا ثبت نام کرده‌ اند، اما خبری از تحویل خودرو های ثبت نامی به مشتریان در موعد مقرر نشد که این موضوع با اعتراض مشتریان همراه شده است.
مشتریان نسبت به عملکرد شرکت‌ های خودرو سازی ایران خودرو و سایپا معترض بوده و بدقولی آن‌ ها در تحویل خودرو را عدم رعایت حقوق مصرف‌ کنندگان می‌ دانند. اعلام تعهدات نقدی مردادماه خودروی پراید ۱۱۱ آن هم در دی ماه بعد از حدودا ۶ ماه تنها یکی از مصادیق اعتراض فوق است. از طرفی مردم بر این باورند که این شرکت ‌ها تخلفاتی در نحوه اجرای مفاد قرارداد انجام داده و نسبت به شکایتی که انجام می‌ شود، پاسخگو نیستند.

منبع
دیجیاتو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا