امور زیربناییراه و ساختمان

تمام پروازها در حال انجام است/ آمادگی لازم برای بارش برف در ۱۰ روز آینده را داریم/ تاخیر طولانی شود، ایرلاین‌ها مسافران را اسکان می‌دهند

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام با بیان اینکه در حال حاضر تمام پروازها در حال انجام است و هیچ پروازی متوقف نشده است و مسافران در شب گذشته تنها ۳۰ دقیقه با توقف در پروازها مواجه شدند، گفت: با نمایندگان تمام ایرلاین‌ها مذاکراتی انجام شده است و به توافق رسیده‌ایم که اگر تاخیر ناشی از بدی شرایط جوی طولانی باشد؛ نسبت به اسکان مسافران اقدام کنند.

همچنین بخوانید

 علی رستمی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به آمادگی فرودگاه امام خمینی در شرایط جوی بارش برف اظهار داشت: شب گذشته با بارش برف هیچ مشکلی در باند فرودگاه ایجادنشد و تنها عاملی که باعث شد پروازها حدود ۳۰ دقیقه انجام نشود،  بحث مه و کاهش دید پروازی بود.

وی ادامه داد: این شرایط جوی پیش بینی شده بود اما معمولا پیش بینی شرایط جوی با چند درصد خطا انجام می شود.

 سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام با بیان اینکه شب گذشته تمام خودروهای برف روب آمادگی لازم را برای پاکسازی باند پروازی داشتند و باند پرواز در تمام ساعات بارش برف امکان انجام عملیات نشست و برخاست هواپیماها را داشت،‌ گفت: تنها کمتر از ۳۰ دقیقه انجام پروازها با مشکل مواجه شد آن هم به دلیل مه گرفتگی بود که سطح دید پرواز را کاهش داد.

رستمی افزود: خوشبختانه با وزش باد سطح دید پرواز که حدود ۱۰۰ متر بود به ۴ هزار متر رسید و پروازها از سر گرفته شدند.

وی با بیان اینکه سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که تا ۱۰ روز آینده با کاهش دما مواجه شویم،  گفت: آمادگی لازم برای انجام فعالیت‌های پروازی در این شرایط جوی را داریم اما در شرایطی که سطح دید پرواز کاهش یابد، ایمنی در اولویت قرار دارد.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام با تاکید بر اینکه ایرلین در زمان تاخیرهای ناشی از شرایط جوی باید به تعهدات خود در برابر مسافران پایبند باشند، ادامه داد: با نمایندگان تمام ایرلاین‌ها مذاکراتی انجام شده است و به توافق رسیده‌ایم که اگر تاخیر ناشی از بدی شرایط جوی طولانی باشد موظف هستند نسبت به اسکان مسافران اقدام کنند.

وی ادامه داد: تاخیر پرواز ناشی از بدی شرایط جوی در تمام دنیا طبیعی است و در چند روز گذشته هم برخی از پروازهای اروپایی به فرودگاه امام یا از فرودگاه امام به این مقاصد به دلیل بارش برف در کشورهای اروپایی تاخیر داشتند.

رستی تاکید کرد: در حال حاضر تمام پروازها در حال انجام است و هیچ پروازی متوقف نشده است و مسافران در شب گذشته تنها ۳۰ دقیقه با توقف در پروازها مواجه شدند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا