بیمهكشاورزی و دامپروری

بیمه شتر یکسال قابل اجراست

 

معاون اداره کل بیمه دام، طیور و آبزیان صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: بیمه شتر به مدت یکسال شمسی در سراسر کشور قابل اجراست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدجواد شمس زاده در برنامه «ارمغان طبیعت» رادیو اقتصاد افزود: برای شتر از نظر رده سنی دو دسته حق بیمه و غرامت تعریف می شود.

وی همچنین اظهارداشت: دسته نخست مربوط به سنین بین شش ماهگی تا پایان چهار سالگی بوده که مجموع حق بیمه این دسته ۹۸۹ هزار و ۳۲۲ ریال است که از این میزان ۷۴۱ هزار و ۹۹۲ ریال سهم دولت و ۲۴۷ هزار و ۳۳۰ ریال سهم بیمه گذار می باشد.


معاون اداره کل بیمه دام، طیور و آبزیان صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: بابت تلف شدن این دسته از شتران مبلغ ۱۶ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال غرامت پرداخت می شود.

وی در ادامه افزود: دسته دوم مربوط به سنین پنج تا پایان ۱۵ سالگی بوده که مجموع حق بیمه دسته مزبور یک میلیون و ۹۷۸ هزار ۶۴۴ ریال است که از این میزان یک میلیون و ۴۸۳ و ۹۸۳ ریال سهم دولت و مبلغ ۴۹۴ هزار و ۶۶۱ ریال سهم بیمه گذار می باشد.

شمس زاده تصریح کرد: مبلغ غرامت این دسته از شتران به میزان ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: عوامل خطر تحت پوشش بیمه شتر شامل زلزله، صاعقه، حوادث و تصادفات جاده ای، حمله وحوش، مارگزیدگی، سیل، طوفان شن، برق گرفتگی، فرو رفتن در باتلاق، بیمارهایی مانند بروسلوز، آبله، سل، سخت زائی، شکستگی لگن و اندام حرکتی، کوری دو چشم، خونریزی قلبی، بلع جسم خارجی، لاغری مفرط و غیره است.

برنامه «ارمغان طبیعت» کاری از گروه کشاورزی به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی» روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۳.۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه با هدف کمک به ارتقای بهره وری در صنعت دام و طیور با معرفی نمونه‌های موفق و ارائه راهکارهای کارشناسی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا