خودروصنعت، معدن، تجارت

ترخیص ۴۹خودروی خاص طی یک ماه گذشته/ تاخیر در اجرای تصمیم سران سه قوه

رییس فدراسیون واردات در خصوص صحبت‌های سرپرست دفتر صادرات و واردات وزارت صنعت مبنی بر فراهم شدن مقدمات ترخیص ۱۳هزار خودروی وارداتی از گمرک گفت: یک ماهی است که این بخشنامه ابلاغ شده اما عملکرد سازمان توسعه تجارت نشانی از این اقدام ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرهاد احتشام زاد در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان این که بخشنامه ترخیص خودروهای وارداتی یک ماهی است که توسط سران سه قوا تصمیم‌گیری و ابلاغ شده، اظهار کرد: اگرچه تصمیم‌گیری در خصوص این موضوع توسط سران سه قوه انجام شده، اما مشخص نیست که چرا وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت از انجام این دستور سر بازمی‌زنند.

ترخیص 49خودروی خاص طی یک ماه گذشته/ تاخیر در اجرای تصمیم سران سه قوهوی با اشاره به پرداخت  مابه‌التفاوت خودرو‌های وارداتی بیان کرد: بسیاری از واردکنندگان مابه‌التفاوت واردات خودرو با ارز دولتی و نیما را پرداخت و کد رهگیری دریافت کرده‌اند اما به دلیل نداشتن رویه‌ مشخص در گمرک، هنوز دستور ممنوعیت ترخیص لغو نشده است.

همچنین بخوانید

احتشام زاد از ترخیص ۴۹دستگاه خودروی خاص از گمرک طی ماه گذشته خبر داد و گفت: هیچ خودرو عادی تا کنون از گمرک ترخیص نشده و آن‌ چه بیرون آمده، خودروهایی است که مربوط به وزارتخانه‌ها و بخش‌های دولتی است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو نیز در همین راستا به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: دستور ترخیص خودرو‌ها داده شده اما سازمان توسعه تجارت به بهانه‌های مختلف این کار را انجام نمی‌دهد.

دادفر با تاکید بر این که هیچ مشکلی از سوی گمرک برای ترخیص این خودرو‌ها وجود ندارد، تاکید کرد: مشکل تنها از سوی سازمان توسعه تجارت است و تا زمانی که سازمان بر موضع خود برای حل نشدن مشکلات باشد، مشکلی حل نخواهد شد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا