بانکبانک و بیمه

یک توصیه‌ به سرمایه گذاران طلا: طلای ساخته شده بخرید

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر با بیان اینکه ذائقه مردم در خرید طلا تغییر کرده است، گفت: سرمایه گذاری بر روی ارز و سکه طلا مناسب نیست و مردم بهتر است طلای ساخته شده بخرند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ARMANEGHTESADI.COM)،سیدحجت شفایی با بیان این مطلب اظهار داشت: مردم می‌توانند به جای خرید ارز و سکه که قیمت آن در نوسان است، طلای ساخته شده بخرند که هم قابلیت استفاده زینتی دارد و هم می‌توان بر روی آن سرمایه گذاری کرد.
وی با بیان اینکه، خرید طلای ساخته شده، به اشتغال در کشور نیز کمک می‌کند، افزود: شاخصه ای که قیمت طلا را مشخص می‌کند، قیمت‌های جهانی و نرخ ارز آزاد است.
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران با اشاره به پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی در سال گذشته، اظهار داشت: البته مردم تمام سکه‌های پیش فروش شده را خریداری نکرده اند اما دست کم نیمی از افرادی که سکه پیش خرید کردند، مردم بودند.
شفایی ادامه داد: پیش فروش سکه باعث رکود در صنعت طلا و جواهر شده و تولیدکنندگان طلا، طلا فروشان و بنکداران ضرر کرده اند. از ابتدای سال جاری تاکنون میزان سود تمامی این واحدها زیر صفر بوده است.
وی تصریح کرد: بیشتر واحدهای تولید کننده طلا از ابتدای سال تولیدی نداشته اند و در بخش عرضه نیز تنها چراغ فروشندگان روشن بوده و بیشتر اجناس موجود مربوط به سال‌های قبل است.
به نوشته ایبِنا ،شفایی همچنین نسبت به خرید طلای آب شده از سوی مردم هشدار داد و گفت: مردم وقتی طلای ساخته شده می‌خرند، فاکتور دریافت می‌کنند که نشان می‌دهد طلای ساخته شده چه میزان وزن داشته و عیار طلای آن چه قدر است اما این موضوع درباره طلای آب شده وجود ندارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا