ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

توئیتر میزبان بزرگترین افشای اطلاعاتی آلمان شد

هکرها در بزرگترین هک و حمله سایبری تاریخ آلمان به حساب‌های کاربری بسیاری از سیاست‌مداران و روزنامه‌نگاران فعال در این کشور نفوذ و دسترسی پیدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، گروهی از هکرها و مجرمان سایبری در آلمان در روزهای اخیر اطلاعات حساب های کاربری اشخاص مهمی نظیر سیاست مداران و روزنامه نگاران معروف و فعال در این کشور را در پلت‌فرم شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرده‌اند که این اطلاعات شامل شماره تماس، آدرس پست الکترونیکی، مکالمات و چت‌های خصوصی، تصاویر پروفایل آنها در شبکه‌های اجتماعی مختلف و اطلاعات مربوط به حساب های مالی ، اعتباری و بانکی آنها می شود.

هکرها و مجرمان سایبری مذکور که اطلاعات بالغ بر ۱۰۰ نفر از این افراد را به صورت عمومی در فضای مجازی منتشر کرده‌اند که از ماه‌ها پیش به دنبال دسترسی و نفوذ به حساب‌های کاربری این افراد بوده‌اند تا بتوانند در یک موقعیت مناسب، این داده‌های بدست آمده را منتشر کنند.

همچنین بخوانید

هنوز انگیزه و هدف این مجرمان سایبری برای عمومی‌سازی و افشای اطلاعات شخصی، خصوصی و حرفه‌ای روزنامه نگاران، هنرمندان، سیاست‌مداران و افراد معروف در یوتیوب معلوم و مشخص نشده است.

بر اساس گزارش وب سایت هکرنیوز ، همچنین گفته می‌شود شناسه‌های شخصی و قراردادهای اجاره‌ای و همچنین پیام‌های صوتی و خصوصی رد و بدل شده میان آنها با همکاران و بستگان آنها نیز در این حساب کاربری توئیتری که ظاهرا به این هکرها و مجرمان سایبری تعلق دارد، منتشر شده است.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری بر این باورند که این هک و حمله سایبری بزرگترین نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به اطلاعات شخصی سایرین در طول تاریخ آلمان بوده است که داده های محرمانه بسیاری را افشا کرده و در معرض دید عموم قرار داده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا